کد خبر: ۲۱۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 01
خطر تعطیلی آزمایشگاه ها به خصوص آن دسته از آزمایشگاه های کم بیمار، در شهرهای دور افتاده وجود دارد و به احتمال خیلی زیاد، محکوم به ورشکستگی و تعطیلی هستند
شفاآنلاین>سلامت>دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن آسیب شناسی ایران، نسبت به خطر تعطیلی آزمایشگاه های کوچک ابراز نگرانی کرد و گفت: این ترس وجود دارد که با توجه به شرایط کشور، برخی آزمایشگاه ها تعطیل شوند.

به گزارش شفاآنلاین ، مهران قهرمانی، روز شنبه در نشست خبری بیستمین کنگره انجمن علمی پاتالوژی ایران که قرار است از ۱۴ تا ۱۶ آذر ۹۷ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، اظهارداشت: انجمن پاتالوژی مرجعیت طب آزمایشگاه را بر عهده دارد.

وی با اشاره به شرایط کشور و مشکلات اقتصادی، افزود: آزمایشگاه<Laboratory> یک موسسه علمی و در عین حال خدماتی و تجاری است که با افزایش هزینه ها، تحت تاثیر قرار می گیرد.

قهرمانی با انتقاد از مطالبات معوق آزمایشگاه ها از بیمه ها، گفت: مطالبات معوق از بیمه تامین اجتماعی به یک سال می رسد و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در تامین هزینه های آزمایشگاه ها شده است.

وی با اعلام اینکه کیت ها و مواد مصرفی آزمایشگاه ها تماما وارداتی است، افزود: متاسفانه تجهیزات آزمایشگاهی شامل ارز دولتی نمی شود و فقط برای کیت و مواد مصرفی ارز دولتی اختصاص داده می شود. در حالی که هزینه تعمیرات تجهیزات آزمایشگاهی در حدود ۳ برابر شده است.

قهرمانی تاکید کرد: در چنین شرایطی، به روز شدن آزمایشگاه ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

دبیر اجرایی کنگره با اشاره به حاشیه سود آزمایشگاه ها که خیلی پایین است، افزود: خطر تعطیلی آزمایشگاه ها به خصوص آن دسته از آزمایشگاه های کم بیمار، در شهرهای دور افتاده وجود دارد و به احتمال خیلی زیاد، محکوم به ورشکستگی<Bankruptcy> و تعطیلی هستند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: