کد خبر: ۲۱۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 01
یک سوم از کودکانی که در سنین مدرسه هستند روزانه به میزان کافی میوه مصرف نمی‌کنند و ۴۴ درصد آنان هر روز نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی دریافت می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک تحقیق جهانی نشان می‌دهد که از بین هر ۱۰ کودک بیش از چهار نفر روزانه از نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی مصرف می‌کنند و یک سوم از مصرف روزانه میوه محروم هستند.

به گزارش شفاآنلاین، متخصصان انگلیسی با اشاره به اینکه در روند مقابله با رشد ناکافی کودکان پیشرفت‌هایی حاصل شده، اظهار داشتند: در این گزارش جامع‌ترین تصویر از رژیم‌های غذایی در جهان ارائه شده که آمارهایی از تغذیه با شیر مادر، تنوع غذایی و مصرف نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی مورد بررسی قرار  گرفته‌ است.

آنها همچنین هشدار دادند که مشکلاتی از قبیل چاقی<Obesity>، کم‌خونی و کمبود مواد مغذی‌ در سراسر جهان نادیده گرفته می‌شوند.

یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: آنچه در این گزارش مورد تاکید قرار گرفته میزان اهمیت و نامطلوب بودن رژیم‌های غذایی<food diets> است. همچنین تاکید شده که سوء تغذیه در کشورهای فقیر و ثروتمند موضوعی نگران کننده است. علاوه بر اینها واکنش‌های جهانی در راستای مقابله با سوء تغذیه بر مشکل عدم رشد کافی کودکان تمرکز لازم را نداشته و مشکل فزآینده چاقی نادیده گرفته شده‌ است.

در این مطالعه آمده‌ است یک سوم از کودکانی که در سنین مدرسه هستند روزانه به میزان کافی میوه مصرف نمی‌کنند و ۴۴ درصد آنان هر روز نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی دریافت می‌کنند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: