کد خبر: ۲۱۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 02
براساس تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شده که بعد از سرما خوردگی دردهای ناحیه کمر شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به پزشکان است
شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص درد گفت: دردهای سیاتیکی مهم‌ترین دلیل بروز کمر درد در افراد بوده و کمر دردها نیز شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به پزشک است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سیامک مرادی  با بیان این مطلب افزود: براساس تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شده که بعد از سرما خوردگی دردهای ناحیه کمر <Lumbar pain>شایع‌ترین علت مراجعه بیماران به پزشکان است.

وی ادامه داد: قسمت عمده این دردها به دلیل تحریک عصب سیاتیک و بخشی به علت گرفتگی ستون فقرات و بخشی هم به دلیل مشکلات سایکولوژیک دچار دردهای کمر می‌شوند.

مرادی افزود: در زمانی که علت این دردها، تحریک عصب سیاتیک باشد ممکن است که منشا آن بیرون زدگی‌های دیسک کمر باشد که این موارد باعث می‌شود تا بیمار در زمان فعالیت دچار دردهایی در ناحیه کمر، باسن یا انتشار فشار در پاها شود. صبح‌ها بیماری با درد از خواب بیدار می‌شود و با انجام فعالیت‌ها درد در بدن وی بیشتر می‌شود.

این فوق تخصص درد گفت: ممکن است افراد دچار علائمی‌نظیر گزگز و مورمور شدن انگشت‌ها و حالت بی‌حسی در پاها و عضلات آن، گرفتی در عضلات اندام تحتانی شود، این بیماری فاز حاد و مزمن دارد و در فاز حاد به بیمار توصیه می‌شود که استراحت کرده و دارو مصرف کنند و از کارهای کمکی‌ مثل آب درمانی و فیزیوتراپی نیز برای درمان استفاده می‌شود اگر این بیماری در این مرحله جواب نداد و به سمت مزمن شدن رفت باید از درمان‌های دیگری برای کنترل بیماری استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برای تشخیص بهتر وضعیت بیمار از روش‌های تصویربرداری MRI استفاده می‌شود که خیلی می‌تواند کمک کننده باشد، معاینات بالینی بیمار بسیار حائز اهمیت است و در نهایت با بررسی وضعیت بیمار تصمیم گرفته می‌شود که از چه روش‌های درمانی‌ برای درمان بیماری باید استفاده شود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: