کد خبر: ۲۱۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 29
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه شبکه ملی تاکسی دوچرخه به زودی توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود، از اجرای کامل این طرح در سراسر کشور تا سال 1404 خبر داد
شفاآنلاین> اجتماعی> رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه شبکه ملی تاکسی دوچرخه به زودی توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود، از اجرای کامل این طرح در سراسر کشور تا سال 1404 خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: «علی مجدآرا» افزود: طرح تاکسی دوچرخه که برگرفته از تجربیات موفق کشور هلند است، مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی ادامه داد: طرح مزبور مدتی پیش توسط «آلن پطروسیان» مسئول دوچرخه سواری همگانی کشور در دومین جلسه کارگروه تولید و اشتغال فدراسیون ورزشهای همگانی مطرح شد که مورد موافقت و حمایت این فدراسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح بزودی توسط بخش خصوصی و با همکاری شهرداری ها، سایر سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی به بهره برداری خواهد رسید و نخستین قدم برای تحقق این هدف تعیین محل امن برای دوچرخه است که ابتدا باید جاده مناسب این طرح را مهیا کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه تاکسی دوچرخه نوعی تاکسی دوستدار سلامت و طبیعت است، اظهار داشت: راه اندازی خطوط مسافربری داخل شهری و بخصوص در پیاده روهای فرهنگی، ورزشی و مراکز خرید، موجبات حمل و نقل پاک و پویا از طریق این نوع سه چرخه فراهم می شود.

مجدآرا درباره ویژگی های این وسیله نقلیه، اظهار داشت: تاکسی دوچرخه از ویژگی های پراهمیتی همچون ارتقای تحرک ذهنی و جسمی در جامعه از طریق راکبین برخوردار بوده و دارای منافع ملی در صرفه جویی سوخت های فسیلی، تقلیل یافتن استفاده وسایل نقلیه آلاینده و همچنین اشتغال زایی در قشر جوان بخصوص دانشجویان از طریق جابجایی 2 یا چند مسافر است که جایگاه پراهمیتی در صنعت ارزآور گردشگری کشور دارد.

وی به طرح های دیگر در دست اقدام این فدراسیون اشاره کرد و گفت: در طرحی دیگر قصد داریم در مینی بوس هایی که به عنوان سرویس مدارس از آنها استفاده می شود دوچرخه های ثابتی نصب کنیم تا دانش آموزان در رفت و برگشت به محل تحصیل خود در داخل این وسیله نقلیه بتوانند رکاب بزنند.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی همچنین یادآور شد که در سه سال گذشته، بیش از 21 درصد مردم در ورزش های همگانی شرکت داشتند که اکنون برای تخمین میزان مشارکت مردم در آن، شرکتی در حال پایش به صورت دقیق این آمار در تمامی استان ها است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: