کد خبر: ۲۱۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 29
نرخ ارز که روند نزولی آن، چند روزی است آغاز شده، روز سه شنبه به کانال 11 هزار تومان وارد شد و دیروز به کف این کانال یعنی نرخ حدود 11 هزار و 100 تومان افت پیدا کرد
شفاآنلاین>بیمه و بانک>  نرخ ارز به کف کانال 11 هزار تومان نزدیک شد. همزمان بازار ارز، دیروز شاهد هجوم دلالان از ترس ریزش دوباره نرخ ارز بود.

به گزارش شفاآنلاین، نرخ ارز که روند نزولی آن، چند روزی است آغاز شده، روز سه شنبه به کانال 11 هزار تومان وارد شد و دیروز به کف این کانال یعنی نرخ حدود 11 هزار و 100 تومان افت پیدا کرد.

ریزش قیمت ها در بازار ارز، به گونه ای بوده است که از یک سو هراس و هجوم دلالان را برای عرضه ارزهای خود به بازار در پی داشته و از سوی دیگر، قیمت دلار در صرافی های آزاد، به کمتر از صرافی های دولتی رسیده است.

فعالان بازار سیاست‌های اخیر بانک مرکزی در حوزه محدود سازی مبلغ تراکنش‌های بانکی، محدودیت خرید و فروش و حواله ارز خارج از صرافی‌های مجاز و افزایش عرضه از سوی بازارساز را موجب ادامه‌دار شدن ریزش قیمت‌ها در بازار ارز می‌دانند. بانک مرکزی تاکید کرده است که خرید و فروش ارز در غیر از مراکز مجاز و در بازار غیر رسمی ممنوع است.

در این حال، دیروز عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیئت دولت، از تداوم کاهش نرخ (rate)ارز سخن گفت و اظهار کرد: عرضه ارز صادر کنندگان در بازار تاثیر می‌گذارد. من به هموطنان توصیه کرده‌ام که به عنوان دارایی در ارز سرمایه گذاری نکنند. کسانی که سفته بازی می‌کنند ممکن است در این عرصه ضرر کنند، ولی مردم وارد این بخش نشوند.

وی افزود: قیمت ارز را روند بازار (Market)تعیین خواهد کرد و با تعادلی که بین عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و با توجه به اصول تجاری و اقتصادی، انتظار می‌رود قیمت ارز به سمت روند کاهشی پیش برود. وی با بیان این که کشور باید وارد رونق شود، ابراز امیدواری کرد: با روندی که در کاهش نرخ تورم و نرخ ارز می‌بینیم، امیدوارم که اوضاع بهتر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: