کد خبر: ۲۱۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 28
هر خدمتی که بخواهد تحت پوشش بیمه قرار گیرد باید در شورای علی بیمه تصویب شود و پس از آن بار مالی پوشش بیمه ای را سازمان برنامه و بودجه محاسبه و تصویب کند و در نهایت ما آن را در بیمه سلامت تحت پوشش قرار دهیم
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل بیمه سلامت گفت: حدود ۶۵ هزار بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به پوشش بیمه ای بیماران خاص و اضافه شدن چند بیماری در سال جاری به لیست بیماری های خاص تحت پوشش بیمه گفت: هر خدمتی که بخواهد تحت پوشش بیمه قرار گیرد باید در شورای علی بیمه تصویب شود و پس از آن بار مالی پوشش بیمه ای را سازمان برنامه و بودجه محاسبه و تصویب کند و در نهایت ما آن را در بیمه سلامت تحت پوشش قرار دهیم.

منابع بیماری خاص جدید برای پوشش بیمه باید در نظر گرفته شود

وی ادامه داد: به عنوان بخش دولتی بیمه ما مخالفتی با پوشش بیمه ای هزینه های دارو و درمان بیماران خاص و اضافه شدن یک بیماری جدید به لیست بیمه نداریم اما اینکه یک بیماری جدید را در مجلس به لیست بیماری های خاص اضافه کنیم و منابع آن را در نظر نگیریم، در آن صورت گویی سفره ای را که باز است بدون تغییر در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم.

موهبتی اظهار کرد: گاهی در مجموع بودجه ما را بیشتر می کنند اما بعضی ردیف های بودجه ای  مانند بیماران خاص را تغییر نمی دهند و ما در نهایت مجبور می شویم از ردیف بودجه ای دیگری هزینه کنیم و در این صورت دیگر خدمات ما آسیب می بینند.

در حوزه سلامت بیش از سایر حوزه ها  نگران بیماران(patients) خاص هستیم

مدیرعامل بیمه سلامت تصریح کرد: ما به عنوان بخشی از حوزه سلامت بیش از حوزه های دیگر برای بیماران خاص نگران هستیم و گاهی حرف های وزیربهداشت به منزله پتکی است تا دیگر بخش ها را برای توجه به این حوزه بیدار کند.

وی تاکید کرد: اگر منابع ما محدود باشند مجبور هستیم اولویت بندی کنیم و این مسئله خدمت رسانی را دچار مشکل می کند.

آمار بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت

موهبتی با اشاره به آمار بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت گفت: 65 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در سال 96 بیش از هزار و 100 میلیارد تومان از بودجه معادل یک چهاردهم بودجه کل بیمه سلامت را صرف هزینه دارو و درمان بیماران خاص می کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: ما در واقع بودجه 2.5 میلیون نفر را صرف 65 هزار بیمار خاص می کنیم و خوشحالیم که از بیماران خاص حمایت می کنیم .

منابع را متناسب با لیست بیماری های خاص ببیند

وی با بیان اینکه در آستانه تدوین بودجه سال 98 هستیم، گفت: اگر بیماری خاص جدیدی را به لیست بیماران خاص اضافه شود اما منابع آن در نظر گرفته نشود در این صورت به بیماران خاص قبلی ظلم شده است.

موهبتی تاکید کرد: اگر می خواهیم بیماری جدیدی به لیست بیمه اضافه کنیم باید منابع آن را ببینیم و در عین حال ما در بیمه از سوءاستفاده، تقاضاهای القایی، هم پوشانی جلوگیری کنیم و حمایت صدرصدی از نیازمندان، نگه نداشتن پول در حساب را سر لوحه کار خود قرار دهیم اما باید توجه داشت که بودجه ورودی در اختیار ما نیست و در این زمنیه نیازمندتوجه مجلس و دولت به بیماران خاص هستیم.

23 هزار میلیارد تومان بودجه پیشنهادی سال 98

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به بودجه پیشنهادی برای بیمه سلامت در سال 98 گفت: آنچه که همکاران ما پیشنهاد کرده اند بیش از 23 هزار میلارد تومان است، البته ما به محدودیت منابع دولت واقف هستیم اما اگر بخواهیم محدودیت ها را اعمال کنیم آخرین حوزه باید حوزه سلامت باشد.

وی تاکید کرد: ما نمی توانیم به بیمار بگوییم بیمار نشوید چرا که ما محدودیت منابع داریم و یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در بند 10 پایداری منابع حوزه سلامت است ما به منابع پایدار باید متصل شویم تا بودجه ما به قیمت نفت وابسته نباشد  تا بالا و پایین شدن قیمت بر خدمات حوزه سلامت آسیب وارد نکند.

موهبتی گفت: ما در سال گذشته 190 میلیون بار مراجعه به مراکز خدمت داشتیم و طبیعی است با درک درست منابع استدعا داریم که دولت و مجلس بودجه بیمه ها را واقعی ببیند اگر قرار باشد منابع واقعی نباشد و در سال 97 به گفته مسئولان سازمان برنامه و بودجه حدود 3 هزار میلیارد تومان بودجه کمبود داشتیم و میلیاردها تومان بدهی انباشته ما این است که بودحه و هزینه مطابقت ندارد.

 بودجه 98  بیمه(Insurance) سلامت و طرح تحول سلامت واقعی دیده شود

مدیرعامل بیمه سلامت تاکید کرد: امیدواریم در سال 98 بودجه بیمه سلامت و طرح تحول سلامت  واقعی دیده شود و  طرح تحول سلامت به عنوان افتخار دولت و نظام جمهوری اسلامی با قوت ادامه پیدا کند  و البته واقف هستیم که مجلس و دولت به این مسئله واقف هستند.

وی افزود: ما بیش از نیاز خود بودجه نمی خواهیم و با توجه به جعیت تحت پوشش بیمه 23 هزار میلیارد را در سال 98 به بیمه سلامت تخصیص بدهند و آخرین اعمال محدودیت بودجه در حوزه سلامت باشد.
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: