کد خبر: ۲۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 28
ژاکلین ویلسون که یکی از نویسندگان برجسته بریتانیایی به‌حساب می‌آید به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تلفن‌های همراه هوشمند موجب شده‌اند تا بزرگ‌سالان دیگر به سراغ خواندن کتاب نروند و ترجیح بدهند که نامه‌های الکترونیکی خود را چک کنند و در شبکه‌های اجتماعی به گشت‌وگذار بپردازند
 شفا آنلاین>اجتماعی> یک نویسنده برجسته انگلیسی به نام ژاکلین ویلسون اعلام کرده است که عادت کتاب‌خوانی در انسان‌ها با استفاده از تلفن‌های همراه <Cell phones>هوشمند جایگزین شده است.

به گزارش شفا آنلاین:ژاکلین ویلسون که یکی از نویسندگان برجسته بریتانیایی به‌حساب می‌آید به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تلفن‌های همراه هوشمند موجب شده‌اند تا بزرگ‌سالان دیگر به سراغ خواندن کتاب نروند و ترجیح بدهند که نامه‌های الکترونیکی خود را چک کنند و در شبکه‌های اجتماعی به گشت‌وگذار بپردازند.

او که یک نویسنده برجسته ادبیات کودکان است شرایط فعلی اجتماع و این‌که افراد بزرگ‌سال به‌جای مطالعه به سراغ استفاده از تلفن‌های همراه می‌روند را ناراحت‌کننده می‌داند. این نویسنده که در طول زندگی ادبی 35 ساله خود موفق به انتشار بیش از 100 کتاب شده است، می‌گوید که کودکان همچنان هیجان و اشتهای بالایی برای مطالعه کتاب‌ها دارند و این امر به لطف تشویق شدن آن‌ها به این کار در محیط‌هایی مانند مدارس است. بااین‌وجود بزرگ شدن به معنای این است که تلفن همراه هوشمند، به اولویت بدل خواهد شد.

او دراین‌باره گفت: «متوجه شده‌ام که بزرگ‌سالان به‌اندازه کودکان مطالعه نمی‌کنند. ده سال پیش وقتی سوار قطار می‌شدید، مردم در حال مطالعه کتاب بودند و من سعی می‌کردم با نگاه کردن به عنوان کتاب‌های آن‌ها خودم را سرگرم کنم. حالا من تنها کسی هستم که در قطار، کتاب به دست می‌گیرد و سایر افراد همه با تلفن همراه خود مشغول هستند. زندگی الکترونیکی، کتاب‌ها را از بین برده است.»

از جمله افتخارات ویلسون می‌توان به دریافت جایزه بافتا در بخش کودکان اشاره کرد ولی حتی این فرد برجسته نیز متوجه شده است که زندگی دیجیتالی موجب ایجاد سطح نگرانی در انسان‌ها شده است: «دخترها بیش‌ازپیش نگران ظاهر خود هستند و انتظاراتی را از خود دارند که بیست سال پیش اصلا وجود نداشت. اینکه خوش‌چهره باشید و موهایی آراسته و زرق‌وبرق دار داشته باشید، برای پسران و دختران بسیار مهم شده است. امروزه جوان بودن اندکی چالش‌برانگیز است. من نامه‌ها و ایمیل‌های فراوانی را از افرادی که مشکل یادشده را دارند، دریافت می‌کند و فکر می‌کنم که کودکان بیش از چیزی که باید احساس نگرانی می‌کنند.»

از سوی دیگر اطلاعات آماری خبر از افزایش فروش کتاب‌ها دارند. برای مثال در سال گذشته شاهد این بوده‌ایم که فروش کتاب‌های فیزیکی با 6 درصد رشد به رقم 1.7 میلیارد پوند رسیده است و کتاب‌های دیجیتالی نیز با رشدی 1 درصدی به رقم 337 میلیون پوند رسیده‌اند. بااین‌وجود این رشد به معنای افزایش مطالعه نیست. افزایش قیمت کتاب‌ها را می‌توان اصلی‌ترین مولفه شکل‌گیری این رشد دانست و به همین دلیل نیز می‌توان نگرانی‌های امثال ژاکلین ویلسون را درک کرد. telegraph



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: