کد خبر: ۲۱۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 26
در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ تنها در انگلیس ۶۲ هزار گزارش تخلف مربوط به استفاده از تجهیزات معیوب پزشکی به ثبت رسیده که در یک سوم از آن‌ها بیمار دچار آسیب‌های جدی شده و به مرگ ۱۰۰۴ نفر دیگر نیز منجر شده‌ است
شفاآنلاین>سلامت>تجهیزات معیوب پزشکی به سلامت بیماران در سراسر جهان آسیب می‌زند.

به گزارش شفاآنلاین، بیماران در سراسر جهان به دلیل معیوب و ناکارآمد بودن تجهیزات پزشکی یا دچار درد و رنج می‌شوند یا حتی در برخی موارد جان خود را از دست می‌دهند که نبود نظارت کافی در روند تولید و ارزیابی کیفیت این لوازم موجب می‌شود به بازارهای جهانی راه پیدا کنند.

لوازم و ایمپلنت‌هایی چون دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب، مفصل لگن و زانوی مصنوعی<Artificial knee> و نیز وسایل پیشگیری از بارداری از جمله تجهیزات پزشکی هستند که به بیماران آسیب وارد کرده یا در برخی موارد به مرگ آنان منجر می‌شود. همچنین در برخی از موارد، ایمپلنت‌های به کار گرفته شده برای بیماران پیش از آنکه مجوزهای لازم را دریافت کنند روی بیمار آزمایش می‌شوند.

در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ تنها در انگلیس ۶۲ هزار گزارش تخلف مربوط به استفاده از تجهیزات معیوب پزشکی به ثبت رسیده که در یک سوم از آن‌ها بیمار دچار آسیب‌های جدی شده و به مرگ ۱۰۰۴ نفر دیگر نیز منجر شده‌ است.

 در آمریکا نیز سازمان غذا و دارو، ۵.۴ میلیون مورد گزارش تخلف مربوط به استفاده از تجهیزات معیوب پزشکی در یک دهه اخیر جمع‌آوری کرده که برخی از آن‌ها مربوط به تولیدکنندگان در دیگر کشورهای جهان بوده‌ است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: