کد خبر: ۲۱۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 25
با توجه به وجود آسیب های اجتماعی متعدد و در خطر بودن فرزندان، والدین باید آگاهی خود در زمینه های مختلف را افزایش دهند
شفاآنلاین>سلامت جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم در خصوص کاهش سن مصرف مواد مخدر صنعتی هشدار داد.

به گزارش شفاآنلاین، عیسی مجیدی پیش از ظهر شنبه با حضور در جمع اولیا و مربیان  دانش آموزان  شهرستان بم گفت: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی متعدد و در خطر بودن فرزندان، والدین باید آگاهی خود در زمینه های مختلف را افزایش دهند.

مجیدی با اشاره به مشکلاتی(Problems) که گریبان گیر نسل جدید است، اظهار داشت: الگوی تربیتی که در گذشته برای تربیت فرزندان استفاده می شد امروزه جوابگوی رفع مشکلات آنان نیست.

وی گفت: امروزه برای تامین رفاه فرزندانمان وسایل و ابزاری در اختیار آنان قرار می دهیم که متأسفانه خطرساز هستند مانند گوشی تلفن همراه، موتور سیکلت و ... و هیچگونه نظارت و کنترلی هم از طرف والدین صورت نمی گیرد.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم افزود: اینترنت فضای خوبی است اما برای شخصی که استفاده از آن را بداند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما گوشی تلفن همراه را بدون در نظر گرفتن گروه سنی آنان در اختیار فرزندانمان قرار می دهیم و کنترلی در خصوص چگونگی استفاده از آن را نداریم و حتی خودمان هم آشنایی کاملی نسبت به آن نداریم.

 مجیدی  با انتقاد از نگهداری  اطلاعات غیر ضروری و عکس های خانوادگی در گوشی های تلفن همراه گفت: والدین باید آگاه باشند که امروزه خیلی راحت می توان گوشی همراه فردی را هک کرد و تمام اطلاعات شخصی را به دست آورد و این مساله سبب  بسیاری از اخاذی ها و دردسرهای خانوادها شده است.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم افزود: مواد مخدر صنعتی و شیمیایی از دیگر آسیب های اجتماعی که فرزندان ما را تهدید می کند و در این زمینه باید فرزندان خود را آگاه کنیم.

وی در رابطه با پایین آمدن سن مصرف مواد (Materials)صنعتی به والدین هشدار داد و گفت: والدین باید با توجه به فراوانی و وجود انواع مختلف مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی شناخت کامل در این زمینه کسب کنند و فرزندان خود را نیز آگاه کنند که باعث فریب فرزندانمان نشود.

 وی با اشاره به اینکه والدین باید بدانند فرزندشان در چه شرایطی قرار دارند، افزود: والدین باید با فرزند خود راحت باشند و به او نزدیک شوند تا مسائلشان را در میان بگذارند.

مجیدی  در ادامه گفت: یکی از راه های موثر برای دور کردن فرزندان از آسیب های اجتماعی آشنا کردن آنان با آموزه های دینی است به طور مثال وقتی والدین با فرزند خود وقت نماز به مسجد بروند در روحیه فرزند تاثیرگذار است.

 جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم افزود: باید بدانیم که دشمن برای نحوه زندگی ما برنامه دارد؛ به طور مثال خیلی از امکانات (Possibilities)یا نرم افزارهایی مانند فیلترشکن ها که به راحتی در دسترس ما و فرزندانمان قرار گرفته است در کشورهای سازنده ممنوع  و استفاده از آن جرم است اما متاسفانه با برنامه ای هدف‌دار برای کشورهای ما ساخته می شوند تا بنیان خانواده را از بین ببرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: