کد خبر: ۲۱۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 24
باید توجه کرد که بر اساس آمارها ۱۷ درصد خون اهدایی کشور را افراد در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال اهدا می‌کنند. همچنین ۳۸ درصد خون اهدایی متعلق به افراد بین ۲۶ تا ۳۵ سال است
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی سازمان انتقال خون کشور شرایط سنی اهدای خون را توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر بشیر حاجی‌بیگی با اشاره به سن اهداء کنندگان خون در کشور، گفت: باید توجه کرد که بر اساس آمارها ۱۷ درصد خون اهدایی کشور را افراد در سنین ۱۸ تا ۲۵  سال اهدا می‌کنند. همچنین ۳۸ درصد خون اهدایی متعلق به افراد بین ۲۶ تا ۳۵ سال است.

وی با بیان اینکه ایرانیانی که در سنین ۳۶ تا ۴۵ سالگی قرار دارند ۲۷ درصد خون کشور را اهداء می‌کنند، ‌ گفت: افراد ۴۶ تا ۵۵ سال و ۵۶ تا ۶۰ سال نیز به ترتیب ۱۵ و سه درصد از خون اهدایی کشور را اهداء می‌کنند.

حاجی‌بیگی ادامه داد: بنابراین بیشترین اهداء کنندگان خون در کشور با داشتن ۳۸ درصد از اهدای خون، افراد ۲۶ تا ۳۵ ساله هستند و تنها سه درصد خون(Blood) اهدایی کشور را هم افراد ۵۶ تا ۶۰ ساله اهداء می‌کنند.

سخنگوی سازمان(Organization) انتقال خون کشور تاکید کرد: باید توجه کرد از هر فرد سالم با وزن بالای ۵۰ کیلوگرم و سن بالای ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی، می‌توان ۱۰.۵ سی‌سی یا میلی‌لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خون گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: