کد خبر: ۲۱۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 24
کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی‌های بین المللی باعث مباهات و افتخار است
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت شامگاه جمعه با حضور در نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشکلات و چالش‌های این دانشگاه را در حوزه‌های مختلف بررسی کرد.
 
به گزارش شفاآنلاین، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت پس از اظهارات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در مشهد گفت:کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی‌های بین المللی باعث مباهات و افتخار است.

وی همچنین عملیاتی شدن 'طرح ارجاع پزشکی، الکترونیکی شدن خدمات سلامت و متناسب شدن درآمد‌ها و هزینه ها' را از برنامه‌های در حال اجرای وزارت بهداشت اعلام و تصریح کرد: نظام ارجاع پزشکی که مزایای بسیاری دارد باید ظرف چند سال آتی در تمام مناطق کشور راه اندازی شود و چه خوب است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای این طرح پیشگام باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌تواند با ظرفیت‌های موجود قطب احیای طب ملی و سنتی در سطح کشور باشد و در این زمینه توجه به آموزه‌ها و سیره ائمه اطهار (ع) مورد تاکید است.

قاضی زاده هاشمی افزود: طرح تحول نظام سلامت که پرداختی مردم را کاهش و دسترسی به خدمات(Services) بهداشتی و درمانی را افزایش داده ادامه خواهد داشت. تغییرات این طرح نیز در جهت مدیریت منابع و مصارف دنبال می‌شود، اما اصل طرح ادامه می‌یابد.

وی با گرامیداشت سالگرد میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطف (ص) و هفته وحدت تصریح کرد: امانتداری و خلق نیکو دو ویژگی مهم پیامبر اسلام است که بیشتر از سایر صفات بدان اشاره شده و امید است گروه‌های پزشکی نیز در کنار دیگر شاغلان جامعه اخلاق حرفه‌ای را با الگو از ائمه معصوم (ع) بیش از پیش نهادینه کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر جمعه وارد مشهد شد ، امروز چند طرح بهداشتی درمانی را در مشهد و تربت جام افتتاح می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای معاونت‌های بهداشتی، درمانی، پژوهشی، غذا و دارو، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی است. همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۵ شبکه بهداشت و درمان(cure)، هفت دانشکده، ۴۶ مرکز تحقیقاتی و ۲۳ بیمارستان را زیر پوشش دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: