کد خبر: ۲۱۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 23
در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود و تنها سه درصد از داروها وارداتی است، اما این سه درصد به اندازه ۹۷ درصد تولید داخل ارزبری دارد که باید زمینه خوکفایی صددرصدی را در کشور محقق کرد
شفاآنلاین>سلامت>یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شرکت‌های حوزه پزشکی و تجهیزات آن باید جدی گرفته شوند و سازمان‎های ارزیابی باید با جدیت روند آزمایش محصولات و ارائه مجوز را پیگیری کنند.

به گزارش شفاآنلاین، حیدرعلی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز تولیدکننده صنایع و تجهیزات پزشکی<Medical Equipment> و یک شرکت داروسازی اظهار کرد: بخش خصوصی نباید برای اخذ مجوز و ادامه فعالیت معطل شود. با سرعت بخشیدن به روند ارزیابی و در صورت نیاز ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم، باید زمینه موفقیت و رسیدن به بیانات مقام معظم رهبری که تاکید بر اقتصاد مقاومتی و افزایش توان داخلی است، فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون موقعیت بسیار خوبی در بخش خصوصی در کشور ایجاد شده است، گفت: افرادی که ایده‌های علمی خود را به کارخانه و مراکز تولید تجهیزات پزشکی اختصاص داده‌اند، شایسته تقدیرند و باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های تولید قطعات و تجهیزات پزشکی توانمندی نخبگان ایرانی را نشان می‌دهد و نقطه قوتی است، به این شرکت‌ها توصیه کرد: باید ارتباطات خود را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیشتر کنند تا بتوانند نیازهای استان و کشور را شناخته و روز به روز از وابستگی ایران به کشورهای خارجی کم کنند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت درک درستی از استراتژیک بودن تولید و تامین تجهیزات پزشکی و دارو در کشور دارد، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید کالا و داروی ایرانی و همچنین محصولات هایتک تجهیزات پزشکی از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

عابدی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و دارو در کشور است، تصریح کرد: با توسعه این حوزه و حمایت های دولت می‌توان از توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد و استان اصفهان می‌تواند به عنوان قطب دارو<medicine> در کشور و خاورمیانه توسعه یابد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با توسعه بیشتر در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بتوان علاه بر رفع نیازهای داخل، با در دست گرفتن بازار کشورهای همسایه و خاورمیانه، کشورهای همسایه را نیز بی نیاز کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ورود شرکت‌های داروسازی بخش خصوصی می توانند ما را از وابستگی به بیگانگان رها کنند، خاطرنشان کرد: باید از افرادی که با ایده‌های خوب در این حوزه عمل می کنند، بیشتر استفاده کرد. در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود و تنها سه درصد از داروها وارداتی است، اما این سه درصد به اندازه ۹۷ درصد تولید داخل ارزبری دارد که باید زمینه خوکفایی صددرصدی را در کشور محقق کرد. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: