کد خبر: ۲۱۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 23
بی‌حسی اپیدورال و زایمان بی‌درد عوارض خیلی کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد چرا که در این روش احتمال افسردگی پس از زایمان، بروز اختلال استرسی و درد مزمن وجود ندارد
شفاآنلاین> سلامت> معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: زایمان بی‌درد به روش اپیدورال برای اولین باردر بیمارستان شهید بهشتی مراغه انجام شد.

به گزارش شفاآنلاین: احمدی امروز اظهار داشت: این روش پس از تبریز برای اولین بار در مراغه اجرا می‌شود.

وی افزود: روش اپیدورال یک روش استاندارد برای کم کردن خطرات و عوارض حین و بعد زایمان است.

احمدی اضافه کرد: این گام اساسی با پیگیری‌های معاونت درمان و پس از ایجاد زمینه‌های استاندارد و لازم برداشته شد.


وی افزود: از این پس زایمان بی‌درد در بیمارستان شهید بهشتی برای مادران باردار در دسترس است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت : زایمان بی‌درد برای مادر و نوزاد راحت است و به این جهت مناسب مادران با ناراحتی‌های قلبی، ریوی، صرع، فشار خون و مسمومیت بارداری مناسب است.

وی افزود: در این نوع زایمان، داروی بی‌حسی در مقادیر کم توسط متخصص بیهوشی ماهر از طریق سوند اپیدورال مخصوص به مادر تزریق می‌شود.

احمدی گفت: بی‌حسی اپیدورال و زایمان بی‌درد عوارض خیلی کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد  چرا که در این روش احتمال افسردگی پس از زایمان، بروز اختلال استرسی و درد مزمن وجود ندارد.

به گفته احمدی مطابق گزارش‌ها ۸۰ درصد زایمان‌ها در اروپا و ۵۰ درصد زایمان‌ها در آمریکا به صورت زایمان بی‌درد انجام می‌شوند اما متاسفانه عدم فرهنگ‌سازی مناسب در کشور ما نرخ این نوع زایمان را پایین نگه داشته است و بخاطر عدم اطلاع، بسیاری از مادران به عمل سزارین روی می‌آورند.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور عموم روش اپیدورال تهاجمی نیست بلکه یک تکنیک طلایی استاندارد است. به این جهت امیدواریم بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب نظر مادران باردار را برای انجام این نوع عمل جلب کنیم.

شهرستان مراغه با 263 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع است. فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: