کد خبر: ۲۱۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 22
داروخانه‌های خصوصی توانایی توزیع داروهای یک میلیونی را ندارند زیرا آنها بعد از مدتی می‌توانند مطالباتشان را از بیمه دریافت کنند
شفاآنلاین>سلامت> حریرچی گفت: وزارت بهداشت سعی دارد با توسعه اقداماتی مانند ارسال داروی بیماران خاص به درب منازل، جلوی قاچاق معکوس دارو گرفته شود.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت  اظهار کرد: برخی از داروهای فوق‌العاده گران مانند آمپول‌های 3 میلیون تومانی تنها در داروخانه‌های بزرگ دولتی توزیع می‌شود زیرا داروخانه‌های خصوصی توانایی توزیع این نوع داروها را ندارند.

وی ادامه داد: داروخانه‌های خصوصی توانایی توزیع داروهای یک میلیونی را ندارند زیرا آنها بعد از مدتی می‌توانند مطالباتشان را از بیمه دریافت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: برخی از داروها در کشور هستند که سالانه تنها 500 نفر از مردم آن را مصرف می‌کنند و ما نمی‌‌توانیم همه این داروها را در تمام 10 هزار داروخانه کشور توزیع کنیم زیرا ممکن است تاریخ مصرف‌ آن به دلیل تقاضای کم تمام شود.

حریرچی اظهار کرد: داروی شیمی درمانی تنها در شهرهایی که کار شیمی درمانی انجام می‌شود توزیع می‌شود و ما از مردم درخواست داریم برای اطلاع از موجود بودن داروی مورد نظرشان با سامانه 190 تماس بگیرند

وی افزود: برخی از پزشکان (physicians)داروهای خارجی خارج از فهرست کشور دارویی تجویز می‌کنند که از لحاظ قانونی این نوع داروها اجازه ورود ندارند و به همین دلیل مردم برای تهیه آن دچار مشکل می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: برخی از پزشکان داروهای افلیبر تجویز می‌کنند و به دلیل آنکه این نوع داروها برای موارد خاصی استفاده می‌شود ما آنها را بر اساس تجویز اصلی توزیع می‌کنیم.

حریرچی گفت: توزیع داروهای(Medications) بیماران خاص در داروخانه‌های معتبر توزیع می‌شود و برخی از آنها به درب منازل مبتلایان فرستاده می‌شود که این کار با هدف کنترل مصرف و قاچاق دارو انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: وزارت بهداشت سعی دارد ارسال داروی بیماران خاص را به درب منازل توسعه دهد و امیدوار هستیم این‌گونه اقدامات جلوی قاچاق معکوس دارو را بگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: