کد خبر: ۲۱۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 21
گرفتگی بینی نوزاد در زمان سرماخوردگی یکی از مشکلات مهم این دوران می باشد. شاید گفته شود که این موضوع چندان مهم نیست اما یادآوری می شود که این یک مشکل اساسی است که نفس کشیدن نوزاد را با مشکل مواجه می کند. یکی از مشکلات ایجاد شده مربوط به تنفس نوزاد در زمان شیر خوردن است
شفاآنلاین>سلامت>گرفتگی بینی نوزاد در زمان سرماخوردگی یکی از مشکلات مهم این دوران می باشد.

به گزارش شفاآنلاین، روش درمان گرفتگی بینی نوزاد در سرماخوردگی چیست؟ چه روشی برای رفع گرفتگی بینی نوزاد که در اثر سرماخوردگی ایجاد می شود وجود دارد؟ آیا روش سنتی و ساده ای جهت برطرف کردن گرفتگی بینی نوزاد که معمولا در زمان سرماخوردگی ایجاد می شود وجود دارد؟ اصولا علت گرفتگی بینی نوزاد در زمان سرماخوردگی چیست؟

اگر شما نیز می خواهید روش ساده برای درمان گرفتگی بینی نوزاد در زمان سرماخوردگی را بدانید توصیه می کنیم با ما همراه باشید. ما در این مطلب قصد داریم در مورد گرفتگی بینی نوزاد در سرماخوردگی صحبت کرده و راه ساده و سنتی برای رفع آن را خدمت شما ارائه بدهیم.

گرفتگی بینی نوزاد در زمان سرماخوردگی یکی از مشکلات مهم این دوران می باشد. شاید گفته شود که این موضوع چندان مهم نیست اما یادآوری می شود که این یک مشکل اساسی است که نفس کشیدن نوزاد را با مشکل مواجه می کند. یکی از مشکلات ایجاد شده مربوط به تنفس نوزاد در زمان شیر خوردن است.

وقتی بینی نوزاد گرفته شده است نمی تواند از راه بینی نفس بکشد و مجبور است که از راه دهان خود تنفس کند که باعث ناراحتی و گریه او می شود. زیرا برای نوزاد خیلی مشکل است که با دهان خودش هم نفس بکشد و هم شیر بخورد. مشکل گرفتگی بینی برای نوزادانی که عاشق پستانک هستند و آن را به طور دائم در دهان خود دارند ، به مراتب بیشتر است و باعث آزار بسیار برای او شده و موجب بی قراری های زیاد نوزاد می شود.

گرفتگی بینی نوزاد علاوه بر ایجاد مشکل در تنفس او سبب دلتنگی و بی قراری نوزاد هم می شود و می تواند به یک مشکل حاد در خانواده ها در زمان سرماخوردگی نوزاد تبدیل شود. اما ببینیم علت گرفتگی بینی نوزاد در زمان سرماخوردگی چیست؟ اما ابتدا اجازه دهید کمی در مورد مراحل سیر سرماخوردگی در بدن نوزاد صحبت کنیم و پس از آن علت گرفتگی بینی نوزاد مشخص خواهد شد.

سرماخوردگی در نوزادان معمولا از سر آغاز می شود. یک هوازدگی در ناحیه سر نوزاد معمولا علت شروع سرماخوردگی است. سرماخوردگی نوزاد در ابتدا با سردرد (گرم شدن ناحیه سر نوزاد) و آبریزش بینی نوزاد شروع می شود. در ادامه به علت ایجاد عفونت در بدن نوزاد ، تب هم به سراغ او می آید. البته درد بدن نوزاد را نیز بایستی به این مجموعه اضافه کرد. پس از مدتی که از آبریزش نوزاد گذشت ، گرفتگی بینی نوزاد شروع می گردد.

اما چرا؟ زیرا چرک و عفونت<Infection> حاصل از سرماخوردگی که در ناحیه سر وجود داشت کم کم وارد قسمت های بینی نوزاد می شود. در این مرحله است که بینی نوزاد به دلیل وجود چرک و عفونت ، گرفته می شود.

مرحله گرفتگی بینی نوزاد که در اثر ورود چرک و عفونت حاصل از سرماخوردگی به ناحیه بینی او اتفاق می افتد بسیار مهم می باشد. مهم از این جهت که اگر این چرک و عفونت در ناحیه بینی از بین نرود ، علاوه بر ایجاد مشکل برای تنفس نوزاد ، کم کم وارد قسمت گلوی نوزاد و بعد از آن وارد قسمت سینه نوزاد می شود که این حالت با شروع سرفه های نوزاد کاملا مشخص است. پس بنابراین مبارزه با عفونت و چرک موجود در بینی از یک طرف سبب باز شدن راه تنفس نوزاد شده و از طرف دیگر از سرایت عفونت به قسمت های پائین تر یعنی گلو و سینه های نوزاد جلوگیری می کند.

پدر و مادر های عزیز این نکته را حتما مورد اهمیت قرار دهند که اگر خواهان تسریع در درمان سرماخوردگی نوزاد و جلوگیری از صدمات بیشتر هستند ، حتما مساله رفع عفونت در قسمت بینی نوزاد را جدی بگیرند. اما چگونه می توانیم به روش سنتی و طبیعی و در اسرع وقت ، عفونت ناحیه بینی نوزاد را از بین برده و راه تنفس او را باز کنیم؟

در اینجا به دو روش اشاره می شود. هر دوی این روش ها بایستی باهم انجام شوند و انجام فقط یک روش به تنهایی نمی تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد. اما این دو روش چیستند؟

روش اول ، مبارزه با عفونت کل بدن می باشد. در این روش با استفاده از مواد ضد عفونت چه شیمیایی و چه طبیعی و گیاهی ، سعی می کنیم عفونت در کل بدن را از بین ببریم و چون ناحیه بینی نیز جزئی از بدن است در نتیجه ، این روش می تواند عفونت ناحیه بینی را نیز از بین ببرد.

منتها یک مشکلی که وجود دارد این است که این روش با وجودی که لازم و ضروری است و حتما بایستی که انجام شود اما یک حالت کند در درمان عفونت بینی دارد و آنطور که باید و شاید نمی تواند عفونت و چرک در ناحیه بینی نوزاد را در اسرع وقت درمان کند و معمولا مشاهده می شود که با وجود انجام دادن این روش درمان ، بازهم شاهد سرایت عفونت و چرک به ناحیه گلو و احتمالا سینه نوزاد هستیم که حتی گاهی اوقات می تواند سبب سینه پهلو شدن نوزاد هم بشود. پس راهکار چیست؟ راهکار در انجام روش دوم همزمان با روش اول است که در ادامه به روش دوم هم اشاره می کنیم.

روش دوم ، مبارزه موضعی با عفونت ناحیه بینی می باشد. در این روش سعی می کنیم علاوه بر استفاده از روش اول ، به صورت موضعی ، چرک و عفونت حاصل از سرماخوردگی در ناحیه بینی را از بین ببریم. اما چه روش موضعی برای این کار وجود دارد؟ راه حل آن بسیار بسیار ساده است و آن استفاده از آب نمک رقیق می باشد.

در این روش با استفاده از نمک دریا یا سنگ نمک آسیاب شده و آب ولرم ، آب نمک رقیق درست کرده و چند قطره از آن را در سوراخ بینی نوزاد می چکانیم. با انجام این کار ، معجزه این کار مشخص خواهد شد. ملاحظه خواهید نمود که بینی نوزاد سریعا باز می شود و به راحتی می تواند نفس بکشد.

اما برای تهیه و استفاده از آب نمک برای رفع گرفتگی بینی نوزاد چند نکته مهم یادآوری می شود:
 - آب نمک را با استفاده از نمک دریا یا سنگ نمک [آسیاب شده] درست کنید و نمک ید دار یا هر نوع نمک غیر طبیعی برای این کار توصیه نمی شود.

 - آب نمک را به صورت رقیق درست کنید تا خدای ناکرده موجب سوزش بینی نوزاد نشود. آب نمک باید طوری باشد که هم خیلی رقیق نباشد و هم آنقدر غلیظ نباشد که موجب سوزش بینی نوزاد شود. جهت تست میزان غلظت آب نمک<Salt water> و عدم سوزاندن آن ، ابتدا آن را در بینی خود چکانده و امتحان نمایید.

 - سعی کنید آب نمک را به صورت ولرم استفاده کنید.

 - سعی نمایید آب نمک را در زمان هایی که مشاهده کردید بینی نوزاد گرفته می شود استفاده کنید. البته استفاده مرتب و منظم از آب نمک سبب مسدود شدن راه نفوذ چرک و عفونت به قسمت های گلو و سینه نوزاد می گردد و ملاحظه خواهید نمود که سرماخوردگی نوزاد  بسیار بسیار زودتر درمان خواهد شد.

 رعایت این تدابیر موجب رفع گرفتگی بینی نوزاد در هنگام سرماخوردگی شده و همچنین به تسریع درمان سرماخوردگی نوزاد کمک شایانی می کند.2 زندگی


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: