کد خبر: ۲۱۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 22
خوردن روزانه یک تخم مرغ خطر بروز بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
 شفا آنلاین>سلامت>حمله قلبی و سکته مغزی بیماری های ناخوشایندی هستند که متاسفانه نسبت به گذاشته شیوع زیادی پیدا کرده اند، یکی از مهم ترین عوامل موثر بر پیشگیری از حمله قلبی <heart attack>تغذیه است


به گزارش شفا آنلاین:اگر نگران سلامت قلبتان هستید کارهای زیادی می توانید انجام دهید که به حفظ سلامت قلب کمک می کند، از جمله:


    ترک کردن سیگار حتی اگر قرار باشد یک سیگار کمتر در روز بکشید.

    پیاده روی ۴۰. قیقه در چند روز هفته یک روش دیگر برای تقویت قلب است (به ویژه برای خانم هایی که در دوره بعد از به سر می برند)

    به طور منظم به سونا رفتن

    انتخاب غذای سالم و مقوی.

طبق بررسی ها و پزوهش هایی که در مورد سلامت قلب و تغذیه انجام شده محققان دریافتند خوردن روزانه یک تخم مرغ خطر بروز بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

مدت های زیادی تخم مرغ به عنوان غذایی مضر برای سلامت در نظر گرفته می شد؛ به علاوه تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی افزایش دهنده کلسترول بد نام شده بود. اما تحقیقات جدیدی که در مورد سلامت قلب انجام شده، به یافته های جدیدی در این مورد رسیده اند.

به علاوه این تحقیق بر روی ۴۱۶۲۱۳ نفر انجام شد که همگی در سن بین ۳۰ تا ۷۹ سال بودند. دوره انجام این پژوهش نیز طی ۹ سال انجام شد.

۱۳ درصد از شرکت کنندگان در ابن تحقیق اظهار کردند که هر روز یک تخم مرغ می خوزند، در حالیکه ۹ درصد آنها بیان داشتند که از خوردن تخم مرغ پرهیز می کنند.

تخم مرغ

محققان دریافتند در افرادی که هر روز تخم مرغ میخورند، خطر بروز سکته مغزی تا ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده و میزان مرگ ناشی از این سکته در این افراد به میزان ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است، به علاوه حمله قلبی در افرادی که تخم مرغ مصرف می کردند به میزان ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده.

البته این تحقیق محدودیت های خود را داشته و عوامل دیگر را در نظر نمی گیرد.  محققان این بررسی چینی بودند و به گفته محققان رژیم غذایی مردم چین با سایر مردم جهان متفاوت است که رژیم غذایی نیز یکی از عوامل موثر بر میزان خطر بروز سکته مغزی و حمله قلبی است.

با این حال خوردن روزانه یه تخم مرغ مزیت های زیادی برای سلامت دارد، این ماده غذایی سرشار از پروتئین با کیفیت و سایر مواد مغذی است که برای رفع سایر مشکلات و بیماری ها موثر هستند.سیمرغ


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: