کد خبر: ۲۱۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 19
محققان دریافتند احتمال ابتلا به سرطان نادر لوزالمعده با وجود چاقی چهار برابر می شود. وانگهی این ریسک با افزایش وزن بیشتر می شود و حتی مردان در رده وزنی نرمال به بالا بیشتر در معرض آن قرار دارند
شفاآنلاین>سلامت> طبق گزارش محققان، چاقی در دوره نوجوانی موجب افزایش ریسک ابتلا به سرطان مرگبار لوزالمعده در دوره بزرگسالی می شود.

به گزارش شفاآنلاین، محققان دریافتند احتمال ابتلا به سرطان نادر لوزالمعده با وجود چاقی چهار برابر می شود. وانگهی این ریسک با افزایش وزن بیشتر می شود و حتی مردان در رده وزنی نرمال به بالا بیشتر در معرض آن قرار دارند.

«آلیسون روزنویگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعات قبلی نشان داده بودند که چاقی می تواند ریسک ابتلا به سرطان لوزالمعده را در افراد افزایش دهد. اما نتایج مطالعه جدید ما نشان می دهد چاقی و اضافه وزن در دوره نوجوانی نیز می تواند این ریسک را افزایش دهد.»

طبق اعلام شبکه ملی سلامت آمریکا، سرطان لوزالمعده سومین سرطان مرگبار در ایالات متحده است که مدت زمان زنده ماندن بعد از ابتلا به این بیماری(Sickness) در طول ۵ سال، کمتر از ۱۰ درصد است.

در این مطالعه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت کنندگان بین سال های ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۲، در سنین ۱۶ تا ۱۹ سال آزمایشات فیزیکی انجام دادند.

محققان موارد ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا سال ۲۰۱۲ شناسایی کردند. نتایج پیگیری های آنها ۵۵۱ مورد جدید ابتلا به سرطان لوزالمعده را شناسایی کرد.

محققان دریافتند در مقایسه با وزن نرمال، چاقی با حدود چهار برابر ریسک ابتلا به سرطان(Cancer) در مردان مرتبط بود. در بین زنان، این ریسک تقریبا چهار برابر بیشتر بود.

به عقیده محققان، فرایند التهابی در چاقی با فرایند التهاب در ایجاد سرطان مرتبط است. با این حال تاکید می شود که باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: