کد خبر: ۲۱۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 18
دیابت یکی از بزرگترین معضلات جامعه بشری و زاییده زندگی شهرنشینی در جهان است
شفاآنلاین> اجتماعی> رئیس دهکده دیابت از تأثیر چشمگیر زندگی شهرنشینی در ابتلای افراد به دیابت و سکونت ۸۰ درصد از دیابتی‌ها در شهر خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: قباد شهبازی رئیس دهکده دیابت، درباره دیابت، اظهار کرد: دیابت یکی از بزرگترین معضلات جامعه بشری و زاییده زندگی شهرنشینی در جهان است.

وی بیان کرد: نصف مردم دنیا در شهر زندگی می‌کنند و 80 درصد دیابتی‌ها در شهر سکونت دارند؛ شیوه زندگی شهرنشینی تأثیری چشمگیر در ابتلای افراد به دیابت دارد.

 چه عواملی باعث ایجاد دیابت می‌شوند؟

رئیس دهکده دیابت افزود: برای اینکه دیابت  افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تشخیص داده شود، باید تست قندخون را انجام داد، 90 درصد مبتلایان به دیابت را، دیابت نوع 2 تشکیل می‌دهد که این عارضه از سنین بالا شروع می‌شود.

ابتلای 80 درصد دیابتی‌ها به اضافه وزن و چاقی

شهبازی درباره نقش اضافه وزن و چاقی در بروز دیابت، تأکید کرد: یکی از دلایل اصلی بروز دیابت در افراد، اضافه وزن و چاقی است به طوری که 80 درصد مبتلایان به دیابت از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند، زندگی شهرنشینی نقشی مهم در بروز دیابت نوع 2 در اشخاص دارد که با تغییراتی جزئی در سبک زندگی می‌توان از ابتلا به این عارضه در امان ماند.

وی تصریح کرد: فردی که دیابت نوع 2 می‌گیرد، در بقیه عمرش هم به این عارضه دچار است زیرا دیابت قابل درمان نهایی نیست و تنها کنترل‌پذیر است.

عوامل موثر در ابتلا به دیابت که از آن بی اطلاعید

رئیس دهکده دیابت گفت: اگر با اندازه‌گیری تست قندخون مشخص شود که فردی در مرحله پری‌دیابت ( پیش دیابت ) قرار دارد، با انجام کارهایی می‌تواند تا 90 درصد از ابتلا به دیابت جلوگیری کند که از جمله این کارها می‌توان به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، انجام فعالیت بدنی منظم ( روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی ) و کاهش وزن اشاره کرد.

شهبازی یادآوری کرد: شخصی که دچار دیابت می‌شود، تنها خودش در معرض خطر نیست بلکه عوارض ناشی از کنترل نشدن دیابت مانند قطع پا، نابینایی و از کار افتادگی کلیه‌ها می‌تواند به سایر اعضای خانواده هم آسیب برساند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: