کد خبر: ۲۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 14
«محمدمهدی احمدی» که در کلاس چهارم دبستان درس می‌خواند ظهر یکشنبه 20 آبان پس از تعطیلی مدرسه با سه تن از دوستانش در حال عبور از خیابان بود که در بـــــلوار 13 آبان از سوی راننده خودروی وانت پیکان زیر گرفته شد
شفاآنلاین>سلامت> یکی از دانش‌آموزان مدرسه حاج مؤمن بردسکن که در سانحه رانندگی روز یکشنبه دچار مرگ مغزی شده بود برای اهدای اعضای بدنش به بیمارستان مشهد منتقل شد.

به گزارش شفاآنلاین، «محمدمهدی احمدی» که در کلاس چهارم دبستان درس می‌خواند ظهر یکشنبه 20 آبان پس از تعطیلی مدرسه با سه تن از دوستانش در حال عبور از خیابان بود که در بـــــلوار 13 آبان از سوی راننده خودروی وانت پیکان زیر گرفته شد. در این حادثه دو نفر از دانش‌آموزان جان باختند و محمد مهدی نیز دچار مرگ مغزی شد. نفر چهارم نیز حالش وخیم بوده و در بیمارستان بستری است.

ذبیحی، مدیر بیمارستان ولیعصر شهرستان بردسکن گفت: «متأسفانه از 4 دانش‌آموز آسیب دیده، دو نفر در ساعات اولیه جان باختند. «محمدمهدی» که مرگ مغزی شده بود، شامگاه دوشنبه با رضایت خانواده‌اش برای اهدای اعضا به بیمارستان(Hospital) مشهد منتقل شد و حال «مهدی» در بیمارستان سبزوار وخیم گزارش شده است.»

راننده وانت سرعت بالایی داشت
صابری، عضو شورای شهر بردسکن-خراسان رضوی- نیز درباره این حادثه گفت: «آن طور که بررسی‌ها نشان داده است راننده وانت متخلف برای اینکه بتواند با سرعت از یک کامیون سبقت بگیرد بر سرعت خود افزوده و ناگهان با این دانش‌آموزان برخورد کرده است. موضوع این حادثه مشکل ترافیکی نبوده اما دانش‌آموزان، قربانی سرعت زیاد راننده وانت شده‌اند، اما در هر حال در این مورد نیز اگر شورای ترافیکی شهر تصمیمی بگیرند، شورای شهر و شهرداری آن را پیگیری می‌کنند.»

مدارس، پلیس مدرسه را جدی بگیرند
سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات(Information) و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: «قبل از شروع سال تحصیلی، پلیس راهور هماهنگی‌هایی با شهرداری، آموزش و پرورش و تاکسیرانی در زمینه‌های مختلف دارد. یکی از این موضوعات به‌کارگیری پلیس مدرسه است. براساس قانون، رانندگانی که قصد عبور از مقابل مدارس را دارند موظف به پیروی از دستورات پلیس مدرسه هستند و تخلف از دستورات آنها جریمه دارد.

هر مدرسه موظف است برای سهولت تردد دانش‌آموزان پلیس مدرسه داشته باشد. این افراد از میان دانش‌آموزان مقاطع بالاتر انتخاب می‌شوند و بسیاری از مدارس آن را اجرایی کرده‌اند. پلیس راهور علاوه بر این موضوع، تمهیدات ترافیکی مانند خط کشی، علائم هشداری بویژه در مدارس حاشیه جاده را پیگیری می‌کند و در این زمینه با شهرداری‌ها همکاری دارد. همچنین افسران پلیس در طول سال تحصیلی نیز در مدارس حاضر شده و حضوری به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.»

وی افزود: «درخواست مؤکد ما از متصدیان مدارس این است که موضوع پلیس مدرسه را جدی بگیرند. علاوه بر این در مواقع تعطیلی مدارس، آموزش‌های ترافیکی و برنامه‌های فوق تحصیلی گنجانده شود تا درباره حفظ جان دانش‌آموزان در عرصه ترافیک آموزش لازم را ببینند. پلیس نیز آمادگی لازم را برای همکاری در تمامی مقاطع دارد. به رانندگان توصیه می‌کنیم هنگام عبور از مقابل مدارس بخصوص در ساعات صبح و بعدازظهر که زمان رفت و آمد دانش‌آموزان است بیشتر مراقب باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند. به والدین نیز توصیه می‌کنیم خودشان الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان باشند تا شاهد حوادث کمتری باشیم. مراکز درمانی نیز در نقشه ترافیکی پلیس، مراکز خاص به شمار می‌روند و به همین دلیل تابلوی ترافیکی مانند توقف ممنوع و مطلقاً ممنوع و بوق زدن ممنوع گذاشته می‌شود.»ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: