کد خبر: ۲۱۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 14
بی‌تحرکی، زندگی ماشینی، عدم رعایت سبک صحیح تغذیه، چاقی، دود سیگار، مصرف بی‌رویه دارو و سندروم متابولیک از عوامل مستعد کننده افراد در ابتلا به کبد چرب است.

شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها >یک مشاوره تغذیه با اشاره به اینکه اضافه وزن، کم تحرکی و زندگی ماشینی افراد را مستعد ابتلا به کبد چرب می‌کند، گفت: از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به کبد چرب می‌شود.


به گزارش شفا آنلاین: دکتر بهناز عباسی مقدم در نشست خبری چهارمین جشنواره «علم برای همه» با بیان این مطلب افزود: کبد چرب جزو بیماری‌هایی است که در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه از کبد چرب به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود، افزود: بی‌تحرکی، زندگی ماشینی، عدم رعایت سبک صحیح تغذیه، چاقی، دود سیگار، مصرف بی‌رویه دارو و سندروم متابولیک از عوامل مستعد کننده افراد در ابتلا به کبد چرب است.

این مشاوره تغذیه خاطر نشان کرد: کبد چرب در مراحل اولیه بدون نشانه‌‌ است اما با پیشرفت بیماری کاهش وزن و اشتها، احساس خستگی، درد در ناحیه راست شکم در فرد مبتلا مشاهده می‌شود که فرد با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های بیوپسی و فیبرواسکن باید اقدامات درمانی لازم را انجام دهد.

این مشاوره تغذیه یادآور شد: مواد مضر برای کبد چرب عبارتند از نان سفید، پاستا، گوشت قرمز، شکر و مواد غذایی فرآوری شده از قند و شکر. بنابراین توصیه می‌شود افراد با رعایت سبک صحیح تغذیه‌ای، ورزش کردن، پیاده‌روی تند به مدت حداقل ۳۰ دقیقه، استفاده از مواد غذایی سالم همچون ماهی و گوشت سفید، سبزیجات و میو‌ه‌ها از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کنند.

گفتنی است چهارمین جشنواره علم برای همه با عنوان سفره سلامتی و خانواده من در موزه ملی علوم و فناوری ایران از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ آبان ماه سال جاری از ساعت هشت الی ۲۰ در محل نمایشگاهی موزه ملی علوم و فناوری واقع در خیابان امام، خیابان سی تیر در حال برگزاری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار