کد خبر: ۲۱۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 10
مصرف یک وعده مغزها و بادام زمینی می‌تواند به کاهش خطر افزایش وزن طی مدت چند سال کمک کند
شفاآنلاین>سلامت>کارشناسان سلامت معتقدند مصرف مغزها می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند.

به گزارش شفاآنلاین، مغزها از جمله خوراکی‌های سرشار از مواد مغذی هستند که اغلب مقدار کالری موجود در آن‌ها زیاد است. هرچند این پرسش مطرح است که آیا با کنترل مصرف این خوراکی می‌توان در دراز مدت با چاقی<Obesity> و اضافه وزن مقابله کرد؟

در دو مطالعه‌ای که نتایج آنها به تازگی منتشر شده آشکار شده است که چرا مصرف مغزها می‌تواند به روند کاهش وزن<Weight Loss> کمک کند. در اولین مطالعه، «شیائوران لیئو» از دپارتمان تغذیه دانشکده سلامت عمومی هاروارد به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه مصرف مغزها می‌تواند در طولانی مدت بر بدن تاثیر بگذارد.

یافته‌های بدست آمده نشان می‌دهد مصرف یک وعده مغزها و بادام زمینی می‌تواند به کاهش خطر افزایش وزن طی مدت چند سال کمک کند.

این محقق گفت: افراد اغلب مغزها را از دسته خوراکی‌هایی تلقی می کنند که سرشار از چربی و کالری است و به همین دلیل در مفید بودن این خوراکی برای سلامتی تردید دارند در حالی که این خوراکی با کاهش وزن و سلامتی مرتبط است.

همچنین در مطالعه دیگری که در دانشگاه دولتی سن دیگو انجام گرفت محققان به مقایسه تاثیر فندق برزیلی با نوعی نان موسوم به نان پرتزل در رژیم غذایی بزرگسالان پرداختند. در نهایت مشخص شد که هر دو این خوراکی‌ها احساس سیری را در افراد افزایش می‌دهند اما تاثیر فندق برزیلی به مراتب بیشتر است.

 علاوه بر این، نان پرتزل موجب افزایش قند خون شده در حالی که مصرف فندق برزیلی به تثبیت گلوکز خون و سطح انسولین کمک می‌کند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: