کد خبر: ۲۱۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 11
خاطرات، نقش مهمی‌در چگونگی درک ما از دنیا دارند. آنها در مرتب کردن تجربه‌های گذشته‌‌مان و نوع قضاوت و عملکرد آینده‌مان بسیار اثرگذار هستند. در نتیجه، آن خاطرات می‌توانند به روش‌های مختلف راهنمای ما در زندگی باشند.
شفا آنلاین>اجتماعی>بنابه گفته محققان دانشگاه ایالتی میشیگان ایالات متحده آمریکا، کودکانی که از مهر و عشق مادر بهره‌مند می‌شوند، بعدها در زندگی، سالم‌تر خواهند بود. درواقع بزرگسالانی که عشق و علاقه مادرشان را به یاد می‌آورند، از سلامت جسمی‌بیشتری برخوردار بوده و احتمال ابتلا به افسردگی در آنها بسیار کم خواهد بود.


بزرگ شدن در یک خانه پر از مهر و محبت، از اضطراب <Anxiety>کاسته و فرد را به داشتن زندگی سالم و بهتری تشویق می‌کند. محققان دانشگاه ایالتی میشیگان بیش از ۲۲هزار نفر را در دو تحقیق جداگانه، مورد بررسی قرار دادند. در تحقیق اول بزرگسالانی را که در نیمه دوم دهه ۴۰ سالگی‌شان قرار داشتند، به مدت ۱۸ سال بررسی کردند و در تحقیق بعدی، افراد ۵۰ سال به بالا را به مدت ۶ سال، تحت نظر گرفتند.

آنها در هر دو تحقیق از بزرگسالان پرسیدند که وقتی کودک بودند، والدین‌شان چقدر به آنها مهر می‌ورزیدند و مشکلات‌شان را درک می‌کردند. سپس وضعیت جسمانی تمام داوطلبان شرکت‌کننده در تحقیقات، از جمله بیماری‌های تیروئید، دیابت و فشار خون بالا،‌ را بررسی کردند. علایم افسردگی مانند، از دست دادن علاقه به زندگی، کمبود انرژی، اشتهای کم، بی‌خوابی، کاهش توجه، اندوه و حتی فکر کردن به مرگ، در داوطلبان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این بررسی‌ها نشان داد، افرادی که عشق و علاقه مادران خود را به یاد داشتند، سالم‌تر بودند و خطر ابتلا به افسردگی در آنها بسیار کم بود.

محققان می‌گویند خاطرات، نقش مهمی‌در چگونگی درک ما از دنیا دارند. آنها در مرتب کردن تجربه‌های گذشته‌‌مان و نوع قضاوت و عملکرد آینده‌مان بسیار اثرگذار هستند. در نتیجه، آن خاطرات می‌توانند به روش‌های مختلف راهنمای ما در زندگی باشند.

خاطرات خوب به دلیل اینکه از اضطراب‌مان می‌کاهند، می‌توانند اثر مثبتی روی سلامت و حال عمومی‌مان داشته باشند و به ما کمک کنند انتخاب‌های سالمی‌در زندگی‌مان داشته باشیم.

این محققان از این موضوع شگفت‌زده شده بودند که خاطرات کودکی افرادی که بالای ۵۰ سال داشتند باید در ذهن آنها بسیار کم‌رنگ می‌شد اما خاطرات محبت‌های مادری‌شان هنوز روی سلامت ذهن و جسم آنها اثرگذار بود.

 پیوند قوی بین کودک و والدین (به ویژه مادر)، روی سلامت افراد در بزرگسالی بسیار تاثیرگذار است و این مساله اهمیت نقش والدین را بیش از پیش منعکس می‌کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: