کد خبر: ۲۱۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 11
با بسته شدن یکی از رگ‌های عروق کرونر که جزو رگ‌های تغذیه کننده قلب است سکته شروع می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه اولین گام جهت پیشگیری از سکته قلبی رعایت اصول صحیح زندگی است، گفت:می‌توان جلوی لخته خون را با داروهای ضدپلاکت همچون آسپرین گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مجتبی سالاری‌فر  درباره درمان سکته حاد قلبی اظهار کرد: با بسته شدن یکی از رگ‌های عروق کرونر که جزو رگ‌های تغذیه کننده قلب است سکته شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه رگ مسدد شده بخشی از خون‌رسانی به ماهیچه و عضله قلب را برعهده داشته است، افزود: در هنگام سکته حاد قلبی زمان بسیار مهم است بنابراین فردی که به علت تصلب شرایین دچار سکته قلبی شده است باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند اما تاخیر در مراجعه موجب شده تا بخش مهمی از عضله قلب خود را از دست بدهد.


این متخصص قلب و عروق ادامه داد: این عامل موجب از دست رفتن بخشی از عضله قلب شده و فرد تا آخر عمرش دچار ناتوانی می‌شود همچنین نیمی از مرگ و میر‌های مربوط به سکه حاد قلبی در دقایق اولیه است بنابراین در همان لحظه‌ای که درد در سکته حاد قلبی شروع می‌شود ضرورت دارد فرد هرچه سریع‌تر جهت پیشگیری از کار افتادن بخشی از عضله قلب و مرگ به پزشک متخصص توسط اورژانس مراجعه کند.

سالاری‌فر خاطرنشان کرد: درمان‌های وجود دارد که می‌تواند جلوی لخته خون  یا لخته ایجاد شده را بگیرد بنابراین داروهای ضدپلاکت که ساده‌ترین آنها  آسپرین است شروع می‌شود بنابراین توصیه می‌شود که فرد  مبتلا به درد قلبی از زمانی که درد قلب او شروع می‌شود بتواند از آسپرین به صورت خوراکی یا جویدنی استفاده کند.

وی عنوان کرد: ۲ درمان اساسی برای سکته حاد قلبی وجود دارد که در بیمارستان‌ها توسط پزشک حاذق انجام می‌شود که یکی شامل درمان‌های داروهای تزریقی  به نام ترومبوس است که لخته‌ها را از بین می‌برند و راه دوم باز کردن رگ به روش مکانیکی است.

این متخصص قلب و عروق عنوان کرد: اولین گام جهت پیشگیری از سکته قلبی روش صحیح زندگی و تغذیه است بنابراین افراد سیگاری ابتدا باید سیگار خود را ترک کنند و از غذاهای شور، چرب و فست فودها استفاده نکنیم. و شکر، قندها را  تا حد امکان از برنامه غذایی حذف و  میوه و سبزیجات را جایگزین آنها و روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنیم.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: