کد خبر: ۲۱۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 08
در این مطلب برای‌تان می‌گوییم چرا به عنوان یک زن، تقریبا همیشه سردتان است و حتی احساس می‌کنید دارید یخ می‌زنید و بیشتر اوقات انگشتان‌تان سرد است
شفاآنلاین> سلامت> اگر احساس می‌کنید همیشه سردتان است و مجبورید با لباس بیشتر و پتو و ... خودتان را گرم کنید در حالیکه اطرافیان شما چنین احساسی ندارند، پس باید بفهمید علت احساس سرمای شما چیست.

1. تفاوت‌های میان زنان و مردان

این اتفاقی نیست که در محل کارتان، معمولا خانم‌ها سردشان است اما آقایان کاملا راحت هستند.

به گزارش شفاآنلاین: مطالعه‌ای در سال 2015 انجام شد که در آن، مردها در دمای 71.6 درجه فارنهایت کاملا احساس راحتی می‌کردند اما زنها نیاز داشتند دما 5 درجه بیشتر باشد تا آنها نیز احساس خوب و راحتی داشته باشند.

2. کمبود خواب

خواب کافی و با کیفیت نداشتن هم می‌تواند باعث شود احساس سرما کنید. اگر به اندازه‌ای که نیاز دارید استراحت نکنید، بدن‌تان نمی‌تواند خودش را بازیابی کرده و تحت استرس قرار می‌گیرد.

چرا همیشه سردتان است

مطالعه‌ای نشان داد حتی یک شب کسر خواب باعث شده بود بیماران مورد آزمایش، دمای بدن‌شان پایین بیاید. پزشکان هنوز دقیقا نمی‌دانند چرا و چگونه تنظیمات دمای بدن حین خواب تغییر می‌کند، آنها فقط می‌دانند که این ارتباط وجود دارد اما شما می‌توانید با بالا بردن کیفیت و کمیت خواب‌تان، احساس سرمای‌تان را کنترل کنید.

3. دارو

اگر اخیرا مدام احساس سرما می‌کنید، به داروهایی که مصرف می‌کنید نگاهی بیندازید. برخی از محرک‌ها می‌توانند دستها و پاها را سرد کنند زیرا موجب جریان خون ضعیف در این اندامها می‌شوند.

برخی از داروهای فشار خون مانند پروپرانول مصرف می‌کنید ممکن است دچار احساس سرما شوید.

4. بیماری ریناد

اگر دستها و پاهای‌تان اولین قسمتهایی از بدن‌تان هستند که سرد می‌شوند، و این سرما حتی باعث می‌شود رنگ پوست‌شان به سفیدی یا کبودی بزند و کرخت شوند، می‌تواند از علامت‌های بیماری ریناد باشد.

در افرادی که این بیماری را دارند، عروقی که به سمت انگشتان دستها و پاها می‌روند گاهی دچار اسپاسم می‌شوند و در نتیجه رگهای خونی تنگ شده و موقتا جریان خون را محدود می‌کنند.

این اسپاسم‌ها اغلب زمانی بوجود می‌آیند که در معرض دمای پایین قرار می‌گیرید، مثلا وقتی که دست‌های‌تان را داخل فریزر می‌برید تا چیزی بردارید یا مقابل کولر قرار می‌گیرید.

ممکن است 15 دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا جریان خون‌تان به حالت نرمال برگردد. خوشبختانه در بیشتر موارد این بیماری خفیف است و بر کیفیت زندگی اثر نمی‌گذارد، اما می‌تواند علامتی از دیگر مشکلات مانند برخی از بیماریهای عروق و بافت‌های همبند باشد، بنابراین بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کنید.

5. کم کاری تیروئید

اگر واقعا احساس می‌کنید نسبت به اطرافیان‌تان زیاد احساس سرما می‌کنید، ممکن است دچار کم کاری تیروئید باشید؛ بیماری که زمانی روی می‌دهد که تیروئیدتان به اندازه کافی نتواند هورمون جهت تنظیم دمای بدن تولید کند. افزایش وزن و خستگی از دیگر علامت‌های کم کاری تیروئید هستند.

در اغلب موارد نشانه‌های کم کالری تیروئید بسیار مبهم‌اند، بنابراین باید حتما آزمایش خون بدهید تا پزشک‌تان بتواند تشخیص قطعی را بدهد. کم کاری تیروئید چیزی نیست که آن را دست کم بگیرید.

اگر این بیماری درمان نشده بماند می‌تواند منجر به مشکلات دیگری مانند فراموشی، افسردگی و کم کاری تیروئید پیشرفته و خطرناک به نام میکس ادما بشود.

6. کم خونی

کم خونی یا آنمی به دلیل کمبود همو گلوبین و سلول‌های قرمز خون به وجود آمده و می‌تواند موجب احساس خستگی، ضعف، سر درد، سرگیجه، رنگ پریدگی پوست و احساس سرما شود.

هرچند در بیشتر موارد در این بیماری، میزان آهن بدن مورد توجه قرار می‌گیرد اما آنمی می‌تواند نتیجه‌ی عدم توانایی برای جذب کافی B12 و اسید فولیک نیز باشد. البته این چیزی نیست که به راحتی تشخیص داده شود و پزشک برای‌ تشخیص این بیماری، آزمایش خون تجویز خواهد کرد.

7. عدم دریافت مواد غذایی کافی

اگر مواد غذایی مورد نیاز روزانه‌تان را به اندازه کافی دریافت نکنید ممکن است مدام احساس کنید سردتان است، درست مانند کسی که با اختلال خوردن مانند بولیمیا یا انورکسیا درگیر است.

بدن‌تان در این شرایط خود را در حالت ذخیره سازی قرار می‌دهد. باید کالری‌های مصرفی‌تان را افزایش بدهید وگرنه بدن‌تان آرام آرام از کار خواهد افتاد! برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: