کد خبر: ۲۱۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 07
روابط عمومی سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای درباره استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان توضیحاتی ارائه کرد
به گزارش شفاآنلاین: در اطلاعیه روابط عمومی سازمان امور مالیاتی در مورد ارتباط کارتخوان مطب پزشکان با فرار مالیاتی آمده است:

این موضوع که پزشکان از دستگاه کارت خوان استفاده کنند یا نه، به سازمان امور مالیاتی مربوط نمی شود؛ یعنی از سوی سازمان امور مالیاتی الزامی نشده که پزشکان باید از دستگاه کارت خوان استفاده کنند. این مسأله یک معضل اجتماعی است.

این تصور که پزشکان با عدم استفاده از دستگاه کارتخوان، می توانند از پرداخت مالیات فرار کنند، چیزی است که خود مردم گزارش کرده اند. در واقع خود مردم بااین مسأله مواجه شده اند و این موضوع را مطرح کرده اند که به خاطر فرار از مالیاتی، پزشکان کارتخوان ندارند. در حال حاضر اصناف متعددی از دستگاه کارتخوان استفاده می کنند.

در حقیقت تصور موجود این است که با عدم استفاده از دستگاه کارتخوان، تعداد تراکنش ها مشخص نیست. یک پزشک باید بداند که با عدم استفاده از دستگاه کارتخوانف تراکنشی ثبت نمی شود، اما پول در نهایت به حساب او می رود و سازمان امور مالیاتی به تراکنش های بانکی دسترسی دارد. این سازمان برای این که بداند آیا یک پزشک فرار مالیاتی دارد یا خیر، روش های مختلفی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: