کد خبر: ۲۱۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 06
بسیاری از افراد در این حالت دچار وزوز گوش می‌شوند. شاید در نگاه اول فکر کنید یک وزوز ساده است و خیلی اهمیت ندارد، غافل از اینکه بی‌توجهی به این وضعیت می‌تواند خطرناک باشد
شفاآنلاین>سلامت>قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد مانند مشاغلی که پر سر و صدا هستند، ازجمله عواملی هستند که ممکن است شنوایی افراد را به خطر بیندازد.

به گزارش شفاآنلاین، گوش<Listen> به عنوان یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن، باید همیشه مورد توجه باشد و در صورت مشاهده علائم احتمالی بیماری، به آن دقت کنید. گاهی پیش می‌آید که گوش در معرض عفونت قرار می‌گیرد که اگر به موقع برای درمان اقدام نکنید، ممکن است موجب پاره‌شدن پرده گوش یا حتی مشکلات دیگری شود.

 بالا رفتن سن یکی از مهم‌ترین عواملی است که در بیماری‌های گوش نقش دارد. سن که بالا می‌رود، معمولا شنوایی هم کاهش پیدا می‌کند که به آن پیرگوشی می‌گوییم.

بسیاری از افراد در این حالت دچار وزوز گوش می‌شوند. شاید در نگاه اول فکر کنید یک وزوز ساده است و خیلی اهمیت ندارد، غافل از اینکه بی‌توجهی به این وضعیت می‌تواند خطرناک باشد و باید حتما آن را جدی بگیرید و در اولین فرصت به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. مراقب باشید هر کم‌شنوایی<Hearing loss> و وزوز گوشی را نمی‌توان به بالا رفتن سن نسبت داد.

یکی از شدیدترین مشکلاتی که ممکن است گوش را درگیر کند، تومورهای گوش است که معمولا خودش را با کم‌شنوایی و صداهای اضافی در گوش مانند وزوز گوش نشان می‌دهد. پس همیشه نباید منتظر درد گوش باشید تا به پزشک مراجعه کنید.

بعد از اینکه پزشک تشخیص تومور گوش داد، تنها درمان موثر آن عمل جراحی است و به ندرت به درمان‌های دیگر جواب می‌دهد. البته به خاطر داشته باشید که هرچه تومور زودتر تشخیص داده شود، درمان آن موفق‌تر خواهد بود. وزوز گوش یکی از علائمی است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و به هر علتی ممکن است ایجاد شود.

بنابراین برای درمان موثر آن، اول باید به موقع به پزشک مراجعه کنید و تا زمانی که منشأ وزوز گوش تشخیص داده نشود، پزشک نمی‌تواند آن را درمان کند. البته یکی از شایع‌ترین دلایل این مشکل، پیرگوشی در سنین بالاست اما در هر سنی که دچار این مشکل شدید، آن را جدی بگیرید. فرهیختگان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: