کد خبر: ۲۱۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 07
برای اینکه مطمئن باشید در هنگام پیاده روی، پاهای شما احساس خوبی دارند باید کفشی را انتخاب کنید که از پنجه تا پاشنه برای پای شما مناسب باشد
شفا آنلاین>سلامت> کفش یکی از مهم ترین وسایلی است که در خرید آن باید دقت شود چرا که کفش نامناسب علاوه بر پاها، بر سلامت سایر اندام ها از جمله کمر و قلب تاثیر خواهد داشت


به گزارش شفا آنلاین:برای اینکه مطمئن باشید در هنگام پیاده روی<walking>، پاهای شما احساس خوبی دارند باید کفشی را انتخاب کنید که از پنجه تا پاشنه برای پای شما مناسب باشد.

برای انتخاب چنین کفشی بهترین راه، استفاده از نظر متخصصان در این حوزه است، توصیه‌هایی که در این نوشته می‌خوانید با توجه به نظر دو متخصص که برای دوندگان حرفه‌ای، کفش انتخاب می‌کنند، جمع‌آوری شده است.



 پاشنه کفش باید راحت باشد

 پاشنه کفش ورزشی پیاده روی باید راحت باشد و به پا فشار نیاورد. وقتی بند کفش را از تمام سوراخ‌های بند رد می‌کنید و پیش از گره زدن باید به توانید به سادگی پاشنه پا را از کفش بیرون بیاورید.

همیشه بند کفش را از آخرین سوراخ‌ها هم رد کنید، این سوراخ‌ها از لغزش پا در کفش جلوگیری می‌کنند. پاشنه پا باید در کفش به راحتی حرکت کرده و شما را اذیت نکند.


رویه کفش نباید به پا فشار بیاورد

 رویه یک کفش پیاده روی یا دویدن باید حس امنیت و راحتی را در شما ایجاد کند. اگر بعد از پوشیدن کفش ورزشی احساس می‌کنید که رویه کفش به پای شما فشار می‌آورد و کفش تنگ است، پیش از آنکه سایز بزرگتر را انتخاب کنید یک بار دیگر بند کفش‌ها را ببندید، چرا که این فشار ممکن است از تنگ بستن بند کفش به وجود آمده باشد.


 پهنای کفش باید اجازه تکان خوردن به پا بدهد

 شما باید بتوانید به سادگی پنجه پای خود را در کفش به هر طرف حرکت دهید، بدون آنکه پای شما از زیره کفش بیرون بزند. در واقع پهنای کفش باید به گونه‌ای باشد که در پهن‌ترین بخش پا، شما از هر طرف حدود 6 میلی‌متر جا داشته باشید.اگر کفش شما بیش از اندازه باریک باشد، انگشت کوچک پایتان روی لبه زیره کفش قرار می‌گیرد.


 کفش‌ها باید برای قد پا جا داشته باشند

 پاها در طول پیاده روی یا دویدن کمی ورم می‌کنند و کشیده‌تر می‌شوند. لازم است به اندازه یک شست دست بین بلندترین انگشت پای شما (که لزوما شست پا نیست) و نوک کفش جا داشته باشید. برای اندازه‌گیری این میزان، بند کفش را حتما به صورت کامل ببندید.

همچنین شست پای شما باید آزادانه به سمت بالا و پایین حرکت کند. این فضا در جلوی کفش، از آسیب رسیدن به پا در هنگام پیاده روی و دویدن جلوگیری می‌کند.


 نقطه انعطاف‌پذیری را چک کنید

 پیش از اینکه کفش ورزشی را بپوشید نقطه انعطاف پذیری آن را چک کنید. برای این کار می‌توانید پاشنه کفش را دستتان بگیرید و پنجه آن را روی زمین فشار دهید. کفش باید درست از همان جایی که پای شما انعطاف‌پذیری دارد، خم شود.

نقطه انعطاف‌پذیری نامناسب باعث ایجاد درد در ناحیه گودی کف پا و التهاب پلانتار می‌شود، درحالیکه انعطاف‌پذیری کم کفش ورزشی، کشیدگی تاندون آشیل و کف پا را به وجود می‌آورد.


 کفشی را انتخاب کنید که برای گودی پای شما مناسب باشد

 برای آنکه بهترین انتخاب را برای کفش ورزشی مناسب پیاده روی داشته باشید، لازم است ویژگی‌های پای خودتان را به خوبی بشناسید و بدانید نوع گودی پای شما به چه شکل است. حس حمایتی که کفی کفش می‌تواند در پا ایجاد کند، به یک ورزش مطلوب کمک کند.



 متخصصان کفش ورزشی، می‌گویند خریداران کفش‌های ورزشی پیاده روی یا دویدن معمولا اشتباهات مشابهی را انجام می‌دهند. اما نباید شما این اشتباهات را باز هم تکرار کنید.


اشتباه اول: خریدن کفش به خاطر ظاهر آن

 برخی از ورزشکاران و دوندگان به ظاهر کفش بیش از هر چیز توجه می‌کنند. یکی از متخصصان کفش ورزشی می‌گوید: اغلب ورزشکارانی که یک کفش را فقط به خاطر ظاهر آن می‌خرند، بعد از چند ماه بازمی‌گردند و می‌گویند کفش پای آن‌ها را اذیت می‌کند. پس پیش از ظاهر به اندازه و راحتی کفش ورزشی توجه کنید.


اشتباه دوم: خرید کفش ورزشی تنگ

 کفش ورزشی با اندازه کوچک و تنگ برای پا، باعث ایجاد مشکلاتی مثل تاول و سیاه شدن ناخن پا می‌شود. زنان معمولا کفش‌هایی را انتخاب می‌کنند که درست به پایشان بچسبد و گاهی بیش از حد نگران سایز پاهایشان هستند.

برای آنکه ببینید یک کفش برایتان اندازه است یا نه می‌توانیم از این اصطلاح استفاده کنیم که با انگشتان پایتان پیانو بزنید یعنی کفش باید به قدری به شما فضا بدهد که بتوانید به سادگی انگشتان پا را تکان دهید اما بیش از اندازه هم نباید گشاد باشد.


اشتباه سوم: اندازه‌گیری پا در زمان اشتباه

 بسیاری از افراد صبح‌ها برای خرید کفش می‌روند یا صبح پایشان را اندازه می‌گیرند تا سایز کفششان را برای خرید اینترنتی انتخاب کنند. اما همان کفشی که صبح ممکن است به خوبی اندازه‌تان باشد ساعت 5 بعد از ظهر تنگ می‌شود!

در واقع پاها از صبح تا حدود ساعت 4 بعداز ظهر شروع به متورم شدن می‌کنند و در این ساعات به بزرگترین حد خود می‌رسند، پس بهترین زمان برای اندازه گیری پا یا خرید کفش به ویژه کفش ورزشی، بعد از ظهر است.


اشتباه چهارم: انتخاب یک سایز کفش در همه برندها

 بسیاری از افراد فکر می‌کنند سایز کفششان یک عدد مشخص است، مثلا اگر کفش ورزشی نایکی را با سایز 8 می‌خرند، برای خرید ریباک هم سراغ همین سایز می‌روند. اما سایز کفش در برندها و مدل‌های مختلف متفاوت است، این تفاوت به علت نوع فرم پا، فرم رویه کفش و روشی است که کفش دوخته شده و رویه کفش به زیره متصل می‌شود، است.

پس هر بار که کفش می‌خرید، پایتان را برای همان مدل کفش اندازه بگیرید و سایز درست را انتخاب کنید نه سایزی که به آن عادت دارید.

برای آنکه یک کفش مناسب خودتان را برای پیاده روی و یا دویدن انتخاب کنید لازم است، تمام نکات و ویژگی‌های کفش ورزشی را بدانید.

نوع کفی کفش، تکنولوژی‌های به کار رفته در هر کفش ورزشی، نوع زیره و ویژگی‌های خاص سری تولید هر کفش، اطلاعاتی است که در نهایت به یک خرید مناسب کمک می‌کند.zendegionline
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: