کد خبر: ۲۱۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 06
تأمین خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت های پزشکی حقی است همگانی که در اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف شده خدمات و حمایت های لازم را برای مردم در برخورداری از تأمین اجتماعی و بیمه فراهم کند
شفاآنلاین>سلامت> نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه دامن زدن به گرفتاری بیماران در مراکز درمانی با افزایش نابهنگام ارز کلید خورد، گفت: طرح تحول سلامت به جای راهگشایی معضل آفرین شد.

به گزارش شفاآنلاین، سیده فاطمه ذوالقدر، درباره وضعیت خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان های دولتی، افزود: تأمین خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت های پزشکی حقی است همگانی که در اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف شده خدمات و حمایت های لازم را برای مردم در برخورداری از تأمین اجتماعی و بیمه فراهم کند.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز کشور و نوسانات شدید و نابهنگام قیمت ارز منجرشده است که مشکلات بخش درمان و دارو  برای خدمات رسانی  به بیماران گسترش یابد.

ذوالقدر افزود: انتظار می رفت،طرح تحول سلامت بتواند راهگشای در فرایند درمان بیماران باشد اما هم اکنون خود به یک معضل تبدیل شد، چراکه در نبود زیرساختهای لازم ،کمبود تختهای بیمارستان مکفی و پرستار، پزشک  موجبات شلوغی خدمات رسانی به بیماران در بیمارستانهای را  دولتی فراهم کرده است.

وی ادامه داد:گرانی ها، فقر مالی و تنگناهای اقتصادی توان و امکان مراجعه به بیمارستان های خصوصی را  تنها  برای  برخی  از بیماران میسر می کند بنابراین ضرورت توسعه بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی بخش دولتی برای ارائه خدمات باکیفیت به بیماران و خانواده های آنها الزام آور کرده است.

ذوالقدر افزود: اما باید در نظر داشت که بخش قابل توجه ای از درآمد بیمارستان های دولتی متکی به مطالبات آنها از بیمه هاست و در شرایط عدم پرداخت به موقع مطالبات، مشکلات در خدمات رسانی و طرح های توسعه بیمارستان ها و تجهیز آنها را با مشکلات(Difficulties) مضاعفی مواجه کرده است.

نماینده مردم تهران در  مجلس تصریح کرد:  بیماران (patients)به عنوان ذینفعان اصلی  بخش خدمات درمانی در معرض آسیب و  نارضایتی قرارمی گیرند و این در  حالی است که  انجام نظامند و شایسته خدمت رسانی به مردم در هر بخشی وابسته به همگرایی و تعامل و زدودن مشکل در یکایک بخش هاست که در فرایند درمان نیز لازم است.

وی ادامه داد: این اجماع و تعامل به نحو شایسته و مطلوب در میان عوامل مختلف و ذی ربط با موضوع بهداشت و درمان صورت پذیرد تا بتوانیم یاری گر بیماران در فرایند درمان باشیم و باری از دوش مشکلات و آلام آنها برداریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه دامن زدن به گرفتاری بیماران در مراکزدرمانی با افزایش نابهنگام ارز کلید خورد، گفت: طرح تحول سلامت به جای راهگشایی معضل آفرین شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: