کد خبر: ۲۱۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 06
چند نفر از اولیای مدرسه به دلیل آن چه از سوی مسئولان آموزش و پرورش اهمال و بی‌احتیاطی خوانده شد، دستگیر شدند و عامل آن حادثه که خودش را جلیلوند معرفی کرده و با کاور ‏نیروهای هلال‌احمر وارد مدرسه شده بود هم از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد
شفاآنلاین>سلامت> اواسط مهرماه بود که خبر عجیبی از مدرسه‌ای دخترانه در تاکستان قزوین رسانه‌ای ‏شد. تست قند خون مشکوک از دانش‌آموزان مدرسه «سما» از سوی پسر ١٧ ساله‌. او از ٦٠ ‏دانش‌آموز با لانست (سوزن) مشترک تست قند خون گرفته بود وهمین مسأله جنجال بزرگی به ‏پا کرد.

به گزارش شفاآنلاین، چند نفر از اولیای مدرسه به دلیل آن چه از سوی مسئولان آموزش و پرورش اهمال و بی‌احتیاطی خوانده شد، دستگیر شدند و عامل آن حادثه که خودش را جلیلوند معرفی کرده و با کاور ‏نیروهای هلال‌احمر وارد مدرسه شده بود هم از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد. هرچند ‏مسئولان شبکه بهداشت و درمان تاکستان همان زمان اعلام کردند، خطری جان این دانش‌آموزان ‏را تهدید نمی‌کند و جمعیت هلال‌احمر هرگونه ارتباط عامل این حادثه با هلال احمر را تکذیب کردند، ‏با این وجود خانواده‌های زیادی نگران سلامت فرزندانشان  و خواهان روشن‌شدن اصل ماجرا بودند.

‏حالا با گذشت نزدیک به یک ماه از آن حادثه همه عاملان آن ماجرای عجیب با قرار وثیقه آزاد ‏شدند. هرچند به گفته منابع محلی هنوز پرونده این حادثه در جریان است و بسیاری از خانواده‌ها ‏منتظر تست و آزمایش‌های نهایی هستند تا سلامت فرزندانشان را تأیید کند. اما انگیزه این حادثه ‏و چرایی وقوع آن هنوز به درستی مشخص نیست.

ابهامات زیادی درباره این حادثه وجود دارد، این‌که ‏چطور یک نفر به راحتی می‌تواند وارد یک مدرسه بشود و در حضور مسئولان مدرسه اقدام به تست ‏قند خون آن هم با سوزن مشترک برای دانش‌آموزان کند؟! یا  این‌که چطور مسئولان این مدرسه ‏بدون هیچ بررسی از صحت و سقم ادعاهای صورت گرفته از کسی که خودش را جلیلوند معرفی ‏کرده، به این جوان اجازه انجام چنین کاری را داده‌اند؟

حوالی ظهر چهارشنبه ١٨ مهرماه بود که دانش‌آموزان مدرسه دخترانه سما در تاکستان، جوان ١٧ ‏ساله‌ای را سر کلاس‌های درس دیدند که می‌خواست از آنها تست قند خون بگیرد. حضور ‏مسئولان مدرسه در کنار جوانی که کاور هلال‌احمر را هم به تن داشت، همه چیز را عادی نشان می‌‏داد. اما بعد از چند دقیقه از شروع آزمایش‌ها و هنگامی که دانش‌آموزان دیدند که این پسر جوان با ‏چند سوزن ثابت اقدام به نمونه گیری و تست قند خون می‌کند، به ماجرا مشکوک شدند و درنهایت ‏پس از بازگشت به خانه ماجرا را برای خانواده بازگو کردند. همان موقوع روابط عمومی ‏آموزش‌وپرورش(Education) استان در نخستین واکنش به انتشار این خبر از بازداشت تعدادی از مسئولان این ‏دبیرستان دخترانه خبر داد و دراین‌باره گفت: «سه نفر از عوامل اجرایی دبیرستان دخترانه‌ای که ‏خونگیری مشکوک در ‌آن انجام شده برای انجام بازجویی‌های بیشتر بازداشت شدند و مدیر مدرسه ‏هم از کارش تعلیق شده است.

عوامل مدرسه نباید به این سادگی فردی را که هیچ نامه‌ای از ‏آموزش‌وپرورش نداشت به مدرسه راه می‌دادند.» به گفته مسئولان آموزش و پرورش پسر  ١٧ ساله‌ عامل این حادثه با جعل کارت و با به تن داشتن کاور جمعیت هلال‌احمر وارد مدرسه شده بود و با ‏یکی از مسئولان مدرسه آشنایی هم داشته است. البته جمعیت هلال‌احمر هم بلافاصله هرگونه ارتباط ‏این جوان با جمعیت هلال‌احمر را تکذیب کرد.

حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ‏قزوین همان زمان اعلام کرد: «این جوان هیچ ارتباطی با هلال‌احمر نداشته و تنها یک دوره آموزشی ‏‏٢٢ ساعته در این مجموعه گذرانده است. این دوره‌ها برای عموم مردم است و عامل این حادثه به ‏دلیل ابتلا به دیابت برای فراگیری روند تست قند خون در کلاس‌های آموزشی هلال‌احمر شرکت ‏کرده بود.»

همین هم شد تا جمعیت هلال‌احمر از این جوان ١٧ ساله شکایت کند و از مسئولان ‏قضائی به دلیل سوءاستفاده از لباس نیروهای امدادی این جمعیت خواست تا روشن شدن اصل ماجرا ‏ به این پرونده رسیدگی کنند. ‏

ورود یک پسر ١٧ ساله با کاور هلال احمر، تست قند خون با وسایل مشترک و ابتلای عامل این ‏حادثه به دیابت(Diabetes) و البته دستگیری او همراه با تعدادی از مسئولان مدرسه وجه مشترک همه روایت ‌ها از این حادثه بود. حالا اما جزییات بیشتری از این حادثه فاش شده است. آن طور که مسئولان ‏هلال احمر تاکستان اعلام کرده‌اند این مدرسه وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است و پدر عامل این ‏حادثه عجیب هم یکی از کارمندان این موسسه آموزش عالی بوده که اتفاقا او هم درگیر بیماری ‏دیابت است. مسئولان این مدرسه برای بیلان کاری به فکر انجام تست قند خون از دانش‌آموزان می‌‏افتند. از طرف دیگر پدر فردی که خودش را جلیلوند معرفی کرده بود هم با مسئول بهداشت این ‏مدرسه دخترانه آشنایی داشته و به همین واسطه پسر او برای انجام این تست به مدرسه می‌رود.

‏البته این جوان برای جلب نظردیگران لباس نیروهای هلال‌احمر را به تن می‌کند. آن طور که ‏مسئولان هلال‌احمر تاکستان می‌گویند همه این برنامه با هماهنگی مسئولان ‏مدرسه صورت گرفته، اما انجام تست با چند سوزن مشترک کار اشتباهی بود که باعث جنجالی شدن ‏ماجرا شد. به گفته مسئولان هلال احمر، عامل این حادثه و معاون مدرسه درحال حاضر به قید ‏وثیقه آزاد هستند، ولی پرونده هنوز مفتوح و درحال رسیدگی است: «استفاده از سرنگ مشترک همه ‏را نگران کرد و ماجرا رسانه‌ای شد. هلال‌احمر به دلیل سوء‌استفاده از لباس این سازمان شکایت ‏کرده وهنوز هم پیگیر این پرونده است.» ‏

اما مسئولان آموزش و پرورش قزوین همچنان یک ماجراجویی عاشقانه را انگیزه این اقدام از سوی جوان ١٧ ساله می‌دانند که برای خودنمایی دست به این کار زده است. مسئولان آموزش و ‏پرورش قزوین درتوضیح بیشتر به گفتند: «این پسر جوان دانش آموز‌سال سوم  دبیرستان ‏فنی حرفه‌ای است و ساکن تاکستان است. او به دلیل رابطه عاطفی که با یکی از دانش‌آموزان این ‏مدرسه داشته، اقدام به این کار کرده است.»

در زمان ورود جلیلوند به مدرسه سما، مدیر ‏این مدرسه حضور نداشته و معاون مدرسه به دلیل بی‌توجهی و اجازه ورود این جوان به مدرسه از ‏کار تعلیق شده و مدتی هم در بازداشت بوده که درحال حاضر به قید وثیقه آزاد است.شهروند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: