کد خبر: ۲۱۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 07
عفونت پیرسینگ گوش بخش ناخوشایند این عمل زیبایی است که ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد اما چگونه خب ابتدا باید گفت که یک پیرسینگ یک زخم باز است که نیازمند گذر زمان و مراقبت برای بهبود است

شفا آنلاین>سلامت>پیرسینگ گوش در قسمت غضروف معمولا زمان طولانیتری برای بهبود می‌گیرد و نسبت به نرمه گوش بیشتر مستعد عفونت است. حتی وقتی شخصی مراقبت‌های پس از پیرسینگ را انجام می‌دهد باز هم ممکن است عفونت به وجود آید.

به گزارش شفا آنلاین: عفونت پیرسینگ گوش بخش ناخوشایند این عمل زیبایی است که ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد اما چگونه خب ابتدا باید گفت که یک پیرسینگ یک زخم باز است که نیازمند گذر زمان و مراقبت برای بهبود است.

پیرسینگ گوش <Ear piercing>در قسمت غضروف معمولا زمان طولانیتری برای بهبود می‌گیرد و نسبت به نرمه گوش بیشتر مستعد عفونت است. حتی وقتی شخصی مراقبتهای پس از پیرسینگ را انجام می‌دهد باز هم ممکن است عفونت بوجود آید.

عفونت پیرسینگ گوش ممکن است سالها بعد از انجام پیرسینگ بوجود آید. معمولا عفونتها جزئی هستند و شخص آنها را بدون مشکل درمان می‌کند لمس مرتب پیرسینگ گوش با دستهای کثیف یا نشستن آن ناحیه منجر به عفونت می‌شود. همچنین گوشواره‌هایی که خیلی سفت به گوش می‌چسبند ممکن است به زخم اجازه نفس کشیدن و بهبود ندهند.

در این مطلب ما می‌خواهیم در مورد علائم عفونت پیرسینگ گوش و گزینه‌های درمانی آن و اینکه چگونه از عفونتهایی که در آینده ممکن است پیش آید، مطالبی را به شما خواهیم گفت.

عفونت پیرسینگ گوش را چگونه پیشگیری و درمان کنیم؟

عفونت پیرسینگ گوش چگونه به وجود می‌آید

پیرسینگ گوش در قسمت نرمه معمولا ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد تا خوب شود. پیرسینگ غضروف چون روی بخش سفت‌تری از گوش انجام می‌شود معمولا زمان بیشتری طول می‌کشد تا درمان شود و بیشتر مستعد عفونت است. چندین راه برای عفونت پیرسینگ گوش وجود دارد.

هر گونه باکتری که چرک بر جای می‌گذارد سریعتر می‌تواند تبدیل به عفونت شود. اگر پیرسینگ گوش با دست یا ابزار کثیف لمس شود، می‌تواند عفونت را ایجاد کند. اگر گوشواره‌ها خیلی تنگ باشند، فضایی برای تنفس و بهبودی زخم نمی‌گذارند به این ترتیب عفونت رشد می‌کند. همچنین در صورت زیاد دست زدن به پیرسینگ یا موقعی که بخش پشتی گوشواره تیز باشد، عفونت پیرسینگ بوجود می‌آید.

عفونت در صورتی هم که ابزار غیر استریل استفاده شده باشد، اگر شخصی که پیرسینگ گوش را انجام داده، دستکش نپوشیده باشد، یا اگر قطعات پیرسینگ استریل نباشند، در این صورت هم عفونت بوجود می‌آید.

علائم عفونت پیرسینگ گوش

علائم عفونت پیرسینگ گوش عبارتند از:

    تورم
    قرمزی
    درد
    حساسیت
    سوزش
    ترشح زرد رنگ

درمان

معمولا می‌توان عفونتهای جزئی را در خانه درمان کرد. بعضی از عفونتها کنترلشان مشکلتر است و ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک باشد. به ندرت کسی در بیمارستان بستری می‌شود اما اگر شخصی عفونت شدید در عضروف گوش داشته باشد، ممکن است لازم باشد. برای عفونتهای جزئی می‌توان این مراحل را انجام داد:

شستن دستها قبل از تماس، تمیز کردن یا دست زدن به گوشواره

تمیز کردن محل پیرسینگ با سرم نمکی استریل یا آب مقطر ترکیب شده با نمک سه بار در روز.

اکثر متخصصان پیرسینگ و کارشناسان درمانی در مورد استفاده از الکل، پمادهای آنتی بیوتیک یا پروکسید هیدروژن هشدار می‌دهند چون آنها باعث تحریک پوست و کندی روند درمان می‌شوند.
گوشواره را برندارید چون این کار ممکن است باعث شود سوراخ گوش بسته شود و عفونت را به دام بیندازد.

این روش مراقبتی را تا زمانی که پیرسینگ بطور کامل بهبود یابد، ادامه دهید و اگر هر یک از مشکلات زیر را داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

    عفونتی که طی چند روز از بین نرود
    عفونتی که همراه با تب باشد
    گسترش عفونت
    گوشواره حرکت نکند
    گوشواره داخل پوست گیر کند

پیشگیری

_ نخستین گام برای جلوگیری از عفونت، مراجعه به یک متخصص پیرسینگ است نه اینکه پیرسینگ گوش را در خانه انجام دهید.

_ برای پیرسینگهایی که روی نرمه گوش انجام نمی‌شوند، سوزنها مطمئنتر از تفنگ پیرسینگ (دستگاهی که مانند تفنگ عمل کرده و با یک ضربه روی گوش سوراخ ایجاد می‌کند) هستند. بهداشت برای هر دو روش به یک اندازه مهم است و مراقبتهای پس از آن هم به همان اندازه مهم.

– ادامه دادن مراقبتهای بهداشتی پس از پیرسینگ گوش با دقت تمام باید انجام شود و امری کاملا ضروری ست. گوشها را دو بار در روز با سرم نمکی استریل یا محلولی که توسط پیرسر تهیه شده شستشو دهید.

– از بازی کردن با گوشواره یا دست زدن زیاد به آن خودداری کنید. مراقب باشید که به هنگام لباس پوشیدن، داخل لباسهایتان گیر نکند.

– ممکن است در حین بهبود لازم باشد به یک طرف بخوابید تا از له شدن گوش جلوگیری شود.

عفونت در پیرسینگ قدیمی گوش

علائم عفونت در پیرسینگ گوش که قبلا انجام شده باشد با پیرسینگ گوش جدید، یکسان است. برای درمان عفونت یک پیرسینگ قدیمی باید گوشواره و هر دو سطح گوش را با محلول نمکی تمیز کنید و موقع دست زدن آن دستهایتان کاملا تمیز باشد.

اگر عفونت خوب نشد، گسترده‌تر شد یا دچار تب شدید، باید به دنبال مراقبتهای بهداشتی باشید.

اگر علائم یا نشانه‌های عفونت مرتبا اتفاق می‌افتند، باید به خریدن جواهرات با حساسیت زایی پایین باشید چون ممکن است علت عفونت حساسیت به گوشواره باشد.

چه موقع پیرسینگ گوش را برداریم

اگر یک پیرسینگ جدید عفونی شده باشد، برداشتن گوشواره بهترین راه حل نیست. برداشتن پیرسینگ می‌تواند باعث بسته شدن زخم و راه یافتن عفونت داخل پوست شود. به همین دلیل، برداشتن گوشواره از روی عفونت گوش قابل توصیه نیست مگر اینکه توسط دکتر یا متخصص پیرسینگ توصیه شده باشد. وقتی که زخم خوب شده باشد که معمولا ۲ تا ۳ ماه در مورد نرمه گوش یا زمانی طولانیتر در مورد پیرسینگ عضروف است، شخص می‌تواند با خیال راحت گوشواره را بردارد.

خلاصه کلام

به هنگامی که قصد پیرسینگ جدید دارید مهمترین کار این است که به یک متخصص پیرسینگ با درجه عالی مراجعه کنید.

همچنین همیشه باید مراقبتهای پس از پیرسینگ را با دقت انجام دهید تا زمانی که زخم کاملا خوب شود. اکثر موارد عفونت پیرسینگ گوش را می‌توان در خانه درمان کرد و در عرض چند روز درمان خواهد شد اگر چه در بعضی موارد، ممکن است استفاده از آنتی بیوتیک ضروری باشد. اگر علائم بهتر نشدند، عفونت گسترش یافت یا علائم دیگری وجود دارد باید با دکتر صحبت کرد.مجله قرمز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: