کد خبر: ۲۱۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 06
تغذیه صحیح، سالم و ایمن ارتباطی تنگاتنگ با تقویت یا تضعیف سیستم ایمنی بدن و در یک کلام سلامت انسان دارد. از این‌رو انتخاب رژیم غذایی مناسب همواره مورد توجه متخصصان قرار گرفته است
شفاآنلاین>سلامت> تغذیه صحیح، سالم و ایمن ارتباطی تنگاتنگ با تقویت یا تضعیف سیستم ایمنی بدن و در یک کلام سلامت انسان دارد. از این‌رو انتخاب رژیم غذایی مناسب همواره مورد توجه متخصصان قرار گرفته است.

 به‌گزارش شفاآنلاین، یکی از راه‌های سالم زیستن استفاده از رژیم غذایی گیاهی است. براساس آخرین تحقیقات صورت گرفته، این رژیم غذایی در تنظیم کلسترول و افزایش انرژی نقش داشته و ریسک ابتلا به برخی بیماری‌ها نظیر چاقی، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع 2 و سرطان(Cancer) را کاهش می‌دهد.

شارون پالمر، یکی از اعضای این تیم تحقیق می‌گوید: استفاده نکردن از گوشت حتی برای یک روز در هفته هم می‌تواند تغییراتی چشمگیر در بدن انسان ایجاد کند. حقیقت این است که استفاده بیش از اندازه از گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مرتبط است بنابراین سعی کنید در سبد غذایی خود حبوبات، غلات، آجیل، سبزیجات و میوه‌ها را بیشتر بگنجانید و گوشت بویژه گوشت قرمز را کمتر مصرف کنید.

وی ادامه می‌دهد: غذاهای گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی خود به افزایش ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم در بدن انسان منجرمی شوند. پالمر تأکید می‌کند: می‌توان در تهیه برخی غذاها مانند لازانیا با حذف گوشت و پنیر از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، فلفل و سایر سبزیجات استفاده کرد. این محقق معتقد است با تجربه غذاهای جدید گیاهی علاوه بر تضمین سلامت(Health) بدن می‌توان تنوع سفره غذایی خود را گسترش داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: