کد خبر: ۲۱۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 05
در طرح پوشش امدادی مراسم اربعین در داخل کشور، ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور فعال بودند که ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار در استان های ایلام و خوزستان خدمات لازم را به زائران ارائه دادند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان امداد و نجات، در تشریح خدمات هلال احمر در ایام اربعین، گفت: بیش از ٢۹ هزار نفر خدمات درمان سرپایی دریافت کرده و بیش از ۷۴ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش شفاآنلاین ، مرتضی سلیمی با اعلام پایان طرح پوشش امدادی مراسم اربعین، اظهار کرد: اجرای این طرح ٢١ روز به طول انجامید که به منظور ارتقای سطح ارائه خدمات امدادی، اجرای طرح نسبت به سال قبل ۶ روز افزایش یافته و تا روز ١١ آبان ادامه داشت.

وی افزود: بنا به درخواست هلال احمر استان ایلام و با توجه به تردد بالای زائران از مرز مهران و ترافیک بازگشت زائران، این طرح در استان ایلام ٢ روز بیشتر و تا صبح دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ ادامه داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه مسئولیت کمیته امداد و نجات اربعین برعهده هلال احمر بود، گفت: در طرح پوشش امدادی مراسم اربعین در داخل کشور، ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور فعال بودند که ۸۷ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار در استان های ایلام و خوزستان خدمات لازم را به زائران ارائه دادند و ۸٠ پایگاه امداد و نجات بین شهری در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی کشور نیز در حالت آماده باش بوده و ارائه خدمات به زائران را برعهده داشتند.

سلیمی، نیروی عملیاتی بکارگیری شده در این طرح را ١٢ هزار و ۹٣۶ نفر/روز (۹ هزار و ۴۷١ نفر/روز در داخل کشور و ٣ هزار و ۴۶۵ نفر/روز در خارج از کشور عنوان کرد و افزود: ١١۸ دستگاه آمبولانس (۸۸ دستگاه در داخل کشور و ٣٠ دستگاه در کشور عراق) ٢٠ دستگاه موتور سیکلت آمبولانسی، ۴٢ دستگاه خودروی نجات و عملیاتی و ۴ دستگاه خودرو ارتباطات و ۴ فروند بالگرد امدادی نیز برای ارائه خدمات لازم در این طرح بکارگرفته شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، کل مراجعان به قرارگاه های مرزی سازمان امداد و نجات و پایگاه های طول مسیر سفر را ١٢٠هزار و ۴۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ٢۴۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، ٢۹ هزار و ۴١۶ نفر خدمات درمان سرپایی از جمله پانسمان و دارو و…، ١۶ هزار و ٣١٣ نفر خدمات پزشکی تست قند خون و فشارخون<blood pressure> و…، دریافت کردند.

همچنین ۷۴ هزار و ۷٢ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. علاوه بر این ٢٣٠ مصدوم از کشور عراق به مرزهای مهران، شلمچه، چذابه منتقل و ۷۴۹ مصدوم و بیمار نیز توسط آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی به پوشش حوادث ترافیکی ایام اربعین نیز اشاره کرد و گفت: در مدت اجرای طرح، ١۷ نفر به مراکز درمانی منتقل، ١١ نفر خدمات سرپایی دریافت کردند و ١٢ مصدوم نیز رهاسازی شدند.

وی بیشترین تعداد مراجعه کنندگان به قرارگاه های هلال احمر را در مرز مهران با مراجعه ۴۹ هزار و ۶٣ نفر اعلام کرد و افزود: در طول اجرای طرح، ٣۶ هزار و ۹١۷ نفر به قرارگاه های شلمچه، چذابه و پایگاه های سطح استان خوزستان مراجعه کردند، ٢۷ هزار و ٣٣٢ نفر در سایر استان های کشور و ۶ هزار و ۷٣۴ تن نیز در مرزهای میرجاوه، دوغارون و بازرگان از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات، پوشش امدادی حوادث سیل و طوفان و ارائه خدمات امدادی به زائران را هم اعلام کرد و گفت: در این مدت ١١ هزار و ۸۹٢ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۵۶۵ تن نیز به مناطق امن منتقل شدند. علاوه بر این ١٣ هزار و ٢۸٠ تخته پتو، ۵ هزار و ٣۶٠ قوطی کنسروجات و ۴۵ هزار ماسک نیز میان حادثه<the accident> دیدگان توزیع شد.

سلیمی با اشاره به اجرای طرح همسفران خورشید در روزهای پایانی ماه صفر و ارائه خدمات به زائران پیاده حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: اجرای این طرح نیز به مدت ١٠ روز و با افزایش ١١۴ پایگاه ثابت و سیار در طول مسیر آغاز شده تا بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن خدمات لازم را به زائران ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در طرح همسفران خورشید ۶١ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٣۴ خودروی سبک، ٣ دستگاه خودروی ارتباطات، و ٢ دستگاه بالگرد به کار گیری شده اند، افزود: تا امروز با حضور یک هزار و ٢٠٠ پزشک، امدادگر و…، ١٠ هزار و ۷۹٣ نفر از خدمات امدادی هلال احمر در این طرح بهره مند شده اند و ۶ هزار و ۷٣٠ تخته پتو و ۵٢٠ تخته موکت نیز میان زائران توزیع شده است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: