کد خبر: ۲۱۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 05
٣٠ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه آمبولانس نیز از مرز زمینی به عراق منتقل شد و به علاوه در اربعین امسال ٢ هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص، عمومی، پرستار، تکنسین دارویی، آزمایشگاه، اورژانس، امدادگر، نجاتگر و… برای ارائه خدمات به زائران در اربعین به عراق اعزام شدند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر، با اعلام ارائه خدمت به یک میلیون زائر اربعین، گفت: بر این اساس ٢۴۶ زائر بستری و ۱۵۳ نفر با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به داخل مرزهای کشور منتقل شدند.

به گزارش شفاآنلاین، سیدعلی مرعشی با ارائه گزارش عملکرد اربعین امسال، گفت: خدمات هلال‌احمر در ۴۰ پایگاه فعال در کربلا، نجف، سامراء، کاظمین، حله و بین راه نجف و کربلا به یک میلیون زائر ایرانی و سایر کشورها ارائه شد و متاسفانه ۵۷ زائر فوت کردند که ٢۷ تن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند و به جز ٢ مورد که در کربلا و نجف به خاک سپرده شدند، پیکر بقیه به داخل کشور منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ تریلر دارویی هلال‌احمر از مرز زمینی به عراق منتقل شد، اظهار کرد: همچنین ٣٠ دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه آمبولانس نیز از مرز زمینی به عراق منتقل شد و به علاوه در اربعین امسال ٢ هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص، عمومی، پرستار، تکنسین دارویی، آزمایشگاه، اورژانس، امدادگر<Rescuer>، نجاتگر و… برای ارائه خدمات به زائران در اربعین به عراق اعزام شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ارائه خدمات به زائران در نجف و کربلا تا پایان ماه صفر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امسال به صورت آزمایشی یک چادر ارائه خدمات طب سنتی با همکاری ۲۵ تن شامل ۶ متخصص طب سنتی و همکاران این گروه درمانی، ارائه خدمات طب سنتی به زائران را برعهده داشتند و در مجموع ۱۳ هزار و ۹۰۰ تن از خدمات دارویی درمانی و ماساژ ارائه کردند که ۴ هزار مورد از این خدمات فقط ویزیت طب سنتی بوده است.

وی با اشاره به حضور نماینده هلال‌احمر در مراکز درمانی عراق، گفت: بر این اساس خدمات درمانی بسیار مناسبی به زائران<Pilgrims> ایرانی ارائه شد و به‌علاوه تفاهم‌نامه وزارت بهداشت ایران و صحه عراق، موجب ارائه خدمات روان‌تری در مراکز درمانی عراق شد.

مرعشی به حضور تیم تخصصی هلال‌احمر در بیمارستان الحسین و به خصوص برای انجام اعمال جراحی زائران اشاره و اظهار کرد: همچنین یک تیم از وزارت بهداشت به همراه هلال‌احمر در مراکز درمانی حاضر بودند و بیماران مشکوک به بیماری‌های واگیر را کنترل می‌کردند و علاوه بر آن در مبادی ورودی کشور نیز نظارت جامع بر این بیماری‌ها، انجام می‌شد.

وی گفت: با همکاری سایر نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد، خدمات بسیار خوبی به زائران ارائه شد و تعداد کادر درمانی و داروها نیز به اندازه کافی بود.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: