کد خبر: ۲۱۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 05
ترمیم ارگان‌های بدن به ویژه پوست، ‌استخوان، قلب، عروق و اعصاب از طریق پزشکی بازساختی از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره است
شفاآنلاین>سلامت> دبیر علمی کنگره پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی با اشاره به استفاده از گرافت‌های بیولوژیک و سنتتیک در پزشکی بازساختی بر ضرورت پوشش بیمه‌ای محصولات مهندسی بافت تاکید کرد و گفت: بیماران دچار سوختگی و زخم‌های مزمن نیاز به ترمیم پوست دارند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی صمدی کوچکسرائی در آستانه برگزاری چهارمین کنگره پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران اظهارداشت: ترمیم ارگان‌های بدن به ویژه پوست، ‌استخوان، قلب، عروق و اعصاب از طریق پزشکی بازساختی از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره است.

وی با اشاره به ارائه جدیدترین دستاوردهای پزشکی بازساختی در این کنگره گفت: ترمیم ارگان‌های بدن از طریق پزشکی بازساختی در ارگان‌های غیر از پوست و استخوان در مرحله تحقیقاتی بوده و در برخی بخش‌ها همچون دستگاه گوارش کارآزمایی بالینی آن در حال انجام است.

صمدی ادامه داد: امروزه موفقیت در حوزه ترمیم ارگان‌های بدن بیشتر در پوست و استخوان بوده، این مسئله در دنیا و کشور ما نیز مطرح است. البته فرآورده‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که در حوزه بالین مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در ادامه به موضوع ترمیم پوست و استخوان از طریق پزشکی بازساختی اشاره کرد و گفت: در حوزه پوست و استخوان، علیرغم موفقیت‌های حاصل شده، قیمت‌ محصولات استخوانی و پوستی بسیار بالا بوده و این مسئله مشکلات زیادی را برای بیماران به همراه دارد. همچنین این محصولات تحت پوشش بیمه (Insurance)نیست و باید راه‌حل‌های اساسی در این زمینه اجرایی شود.

صمدی همچنین با اشاره به اینکه بیماران دچار سوختگی و زخم‌های مزمن نیاز به ترمیم پوست دارند و حمایت‌های مادی به ویژه در بیماران نیازمند امری ضروری است، افزود: ترمیم استخوان در برخی از بیماران نیز از طریق استخوان اجسادی که اهدا می‌شود صورت می‌پذیرد، البته برخی از محصولات نیز فرآورده‌های صناعی هستند که توسط برخی شرکت‌ها تهیه می‌شوند.

صمدی کوچکسرائی خاطرنشان کرد: در چهارمین کنگره پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی جدیدترین دستاوردها و فناوری‌های نوین در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت. این کنگره 26 تا 28 آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی(medical) ایران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: