کد خبر: ۲۱۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 03
در طرح های پژوهشی سعی شده تا تمرکز بر روی تولید مواد دندانی مورد نیاز کشور و در راستای ماموریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد که تاکنون با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری ارتقاء بهداشت دهان و دندان، در زمینه تولید مواد رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی به نتایج قابل توجهی دست یافته‌ایم
شفاآنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>رییس مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در سال جاری معاونت پژوهشی دانشگاه از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با مواد دندانی(مرتبط با ساخت با تاکید بر طراحی یا بومی‌سازی تولید) حمایت ویژه‌ای کرده و بودجه ای را در همین راستا اختصاص داده است، تصریح کرد: با همکاری و کمک اعضای هیات علمی و دانشجویان علاقمند گامی مهم در راستای خودکفایی کشور در تولید مواد دندانی مورد نیاز برداشته خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین ، دکتر حسین باقری با بیان اینکه دانش زیست مواد دندانی جزء علوم بین رشته‌ای است، هدف  از ایجاد این مرکز را تمرکز بر پژوهش‌های حوزه بیومتریال دندانی و ایجاد زمینه برای همکاری مشترک در حوزه های مختلف دانش پزشکی و غیرپزشکی با محوریت زیست مواد دندانی عنوان کرد.

وی افزود: در این مرکز در کنار رشد تعداد مقالات و کیفی سازی پژوهش به موضوع مهم تولید فناوری به عنوان یکی از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شده است در همین راستا برنامه‌ریزی به منظور تجهیز آزمایشگاه مواد دندانی<Dental materials> و زیر ساخت‌های آن انجام گرفت.

رییس مرکز تحقیقات مواد دندانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در طرح های پژوهشی سعی شده تا تمرکز بر روی تولید مواد دندانی مورد نیاز کشور و در راستای ماموریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد که تاکنون با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری ارتقاء بهداشت دهان و دندان<Tooth>، در زمینه تولید مواد رمینرالیزه کننده و ضدپوسیدگی به نتایج قابل توجهی دست یافته‌ایم.

باقری خاطر نشان کرد:  برنامه‌ریزی و عملیاتی‌سازی تحقیقات بین دانشگاهی از محورهای مهم نقشه جامع علمی کشور به شمار می‌آید که در مرکز تحقیقات مواد دندانی به آن توجه ویژه شده است و امیدواریم به نتایج خوبی در این خصوص دست یابیم.

باقری تصریح کرد: طی سه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۷۷ مقاله دارای نمایه اسکوپوس و بالاتر در این مرکز تحقیقات منتشر شده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: