کد خبر: ۲۱۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 04
از فواید کلم بروکلی میتوان به ضد سرطان بودن و افزایش رشد مو و مراقبت از چشم اشاره کرد، در این مطلب میخواهیم دستور تهیه سوپ کلم بروکلی با پنیر رو بهتون یاد بدیم.
شفا آنلاین: از فواید کلم بروکلی میتوان به ضد سرطان بودن و افزایش رشد مو و مراقبت از چشم اشاره کرد، در این مطلب میخواهیم دستور تهیه سوپ کلم بروکلی با پنیر رو بهتون یاد بدیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

    4 پیمانه بروکلی خردشده
    1 پیمانه پیازچه خرد شده
    3 پیمانه آب مرغ
    1 پیمانه شیر
    2 پیمانه پنیر چدار
    1 پیمانه ماست پرچرب
    1 عدد سینه مرغ پخته شده
    1/4 پیمانه پنیر بلوچیز برای تزئین
    نمک و فلفل و روغن به مقدار لازم
    2 حبه سیر له شده

سوپ بروکلی پنیری

طرز تهیه

1. در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی داغ شد، سیرها را داخل آن تفت دهید. بعد از اینکه طلایی شدند، تکه های پیازچه و بروکلی را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. بعد از ۵-۴ دقیقه آب مرغ را بریزید. صبر کنید تا مواد بجوشند، سپس حرارت را کم کرده و صبر کنید تا سبزیجات نرم شوند

2. سینه مرغ پخته را ریش ریش کنید، سپس همراه با شیر به مواد اضافه کنید. سوپ را به آرامی هم بزنید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا جا بیفتد. مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید

3. بعد از زمان ذکرشده سوپ را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود، سپس نیمی از آن را داخل مخلوط کن بریزید تا نرم و پوره ای شکل شود. سوپ پوره شده را به قابلمه برگردانید و دوباره آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. در این مرحله پنیر چدار و ماست را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید.

4. وقتی سوپ جا افتاد، آن را داخل ظرف های مورد نظرتان بریزید. ظرف ها را با پنیر بلوچیز تزئین و سرو کنید.

سایر نکات

برای مزه دار کردن این سوپ می توانید به میزان دلخواه آبلیمو اضافه کنید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: