کد خبر: ۲۱۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
اصولا دو نوع لوزه داریم: یکی لوزه های اصلی که در دو طرف انتهای حلق قرار دارد و به راحتی قابل دیدن هستند و دیگر لوزه سوم یا ادنوئید است که به طور عادی دیده نمی شوند، لوزه سوم بافتی لنفاوی در قسمت بالای حلق و پشت حفره های بینی و وظیفه آن دفاع در برابر عفونت هاست
شفاآنلاین> سلامت> متخصص گوش حلق و بینی گفت: عفونت‌های مکرر گوش و کاهش شنوایی از علائم مهم بزرگی لوزه سوم و انسداد راه‌های تنفسی کودک است.

به گزارش شفاآنلاین: علی اصغر شیرازی متخصص گوش حلق وبینی درباره لوزه سوم یا ادنوئید اظهار کرد: اصولا دو نوع لوزه داریم: یکی لوزه های اصلی که در دو طرف انتهای حلق قرار دارد و به راحتی قابل دیدن هستند و دیگر لوزه سوم یا ادنوئید است که به طور عادی دیده نمی شوند، لوزه سوم بافتی لنفاوی در قسمت بالای حلق و پشت حفره های بینی و وظیفه آن دفاع در برابر عفونت هاست.

وی درباره علائم اولیه لوزه سوم گفت: این اختلال بیشتر در کودکان اتفاق می افتاد و اولین تغییر، اختلال در خواب به علت انسداد راه بینی و کمبود اکسیژن است که موجب خرخر شبانه و آبریزش دهان کودکان می شود.

متخصص گوش حلق و بینی بیان کرد: از علائم بزرگی لوزه سوم که بسیار نیز مهم است می توان، انسداد راه های تنفسی، عفونت های مکرر گوش و سینوس ها، کاهش شنوایی و تغییر در ظاهر کودک مانند جلو آمدن فک و دهان باز دانست که والدین با مشاهده این علائم در کودک خود باید به پزشک مراجعه کنند.

شیرازی درباره درمان لوزه سوم گفت: در صورت تشخیص صحیح و زود هنگام لوزه سوم با دارو به طور قطعی درمان می شود، اما اگر لوزه سوم آنقدر بزرگ و حاد شده باشد که راه تنفسی کودک را ببندد باید جراحی انجام شود، البته اگر لوزه سوم حاد نباشد به مرور زمان از 9 سالگی شروع به کوچک شدن و در 13-14 سالگی به صورت خود به خود از بین می رود.

وی تاکید کرد: کودکانی که لوزه سوم دارند بیشتر مستعد بیمارهای عفونی هستند پس والدین بیشتر در بهداست کودکان خود دقت کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: