کد خبر: ۲۱۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - 2018November 01
غر زدن رفتاری است که افراد و از جمله زنان انجام می دهند. رفتارهایی آشنا که می تواند سردی روابط، دوری، کینه، نفرت و جدایی را موجب شود
شفاآنلاین> سلامت> به محض شروع غر زدن همسر سعی کنید علت آن را بیابید. شاید به او قول داده بودید که رأس ساعت 8 شب در خانه باشید و قول خود را فراموش کرده اید! مثلاً برایتان یک کار فوری پیش آمده بود و شما آخر شب خسته و گرسنه به خانه رسیده اید و حالا باید غر زدن های همسر را تحمل کنید.

در چنین مواقعی بهترین کار این است که حقیقت را به او بگویید و سریع از او معذرت خواهی کنید؛ از اینکه نتوانستید او را به خاطر دیر کردن مطلع سازید و چند ساعت بعد از زمان تعیین شده به خانه برگشته اید.

راهکارهایی برای نجات از غر زدن های همسر


ممکن است همسرتان باز هم به نق زدن ادامه دهد، ولی می داند که شما حقیقت را به او می گویید و کم کم با پذیرفتن آن آرام خواهد گرفت. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای نجات از غرولندهای همسرتان که از عصبانیت در حال انفجار است، یافتن دلیل عصبانیت اوست.

9 راهکار برای نجات از غر زدن های همسر

خودداری از بکار بردن کلمات تند و رکیک

معمولاً در چنین مواقعی مردها نیز از کوره در می روند و شروع به داد و فریاد می کنند و مرتباً به همسر خود می گویند که با داشتن چنین زندگی پر از نق و نوق احساس بدبختی می کنند و از اینکه همسری غرغرو دارند، به شدت پشیمانند. این وضعیت باعث می شود که هر یک از زوج ها دیگری را متهم کند و او را مقصر به وجود آمدن این شرایط بداند؛ به این ترتیب غرولندها ادامه پیدا خواهندکرد و مشکل حل نشده باقی خواهد ماند.
احتمالاً غرولندهای همسرتان به دلیل شدت علاقه او به شماست که باعث حساسیت بیش از حد او می شود؛ ولی گاهی اوقات این غرولندها به دلیل مسائل بی اهمیت و ناچیز، مثل بیرون بردن کیسه زباله و یا پرت کردن حوله روی زمین است که باعث می شود همسرتان فکر کند شما به هیچ وجه احساس مسؤولیت نمی کنید.
در چنین مواقعی بهترین کار این است که قبل از ایجاد وضعیت بحرانی و به وجود آمدن استرس و پرخاشگری، به او بگویید که فراموش کرده اید آن کار را انجام دهید؛ اگر نه نسبت به مسؤولیت های خود کاملاً هوشیار و آگاهید.

اثبات خود و جایگاهتان به عنوان همسر

یکی از مؤثرترین راه ها برای برخورد مناسب با همسر غرغرو، این است که یک بار برای همیشه، جایگاه خود را اثبات کنید. با آرامش و بدون دخالت دادن مسائل عاطفی و احساسی به او بفهمانیدکه در مقام یک همسر باید با شما با احترام و ادب صحبت شود و او را مطمئن سازید که در زمانی مناسب تر و شرایطی بهتر راجع به این موضوع با هم حرف خواهید زد؛ اما اکنون ادامه بحث باعث از بین رفتن حرمت ها می شود. اگر او باز هم به کار خود ادامه داد و به هیچ وجه متقاعد نشد، برای مدت کوتاهی خانه را ترک کنید تا او بتواند کمی بر احساساتش غلبه کند.


علت های غر زدن همسرتان

به حرف های او گوش دهید

خانم شما غر می زند به دلیل آنکه می خواهد چیزی را به شما بگوید؛ اما شما گوش شنیدن آن را ندارید. به همین دلیل آنقدر غر می زند تا شما صدایش را بشنوید و به او گوش کنید. شاید تنها قصور شما این باشد که به اندازه کافی روی ارتباط با همسرتان کار نکرده اید و انتظار او را در این رابطه برآورده نساخته اید. راه ارتباطی فقط تا زمانی باز است که طرف مقابل در لاک دفاعی فرو نرود. در چنین مواقعی غر زدن شیوه ای نادرست و بی نتیجه برای به دست آوردن نیازهای اصلی، به خصوص نیاز به جلب توجه بیشتر است؛ بنابراین بهتر است به برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان بیشتر توجه کنید تا از غصه ها و نگرانی های او نیز کم شود و آرام بگیرد.

متأسفانه مردان توجه زیادی به این بخش نمی کنند بار هیجانات منفی همسرتان با حرف زدن با او کاهش می یابد. با مهارت از کلمات مؤثر استفاده کنید. شاید درست گوش کردن به همسر غرغرو در این شرایط بهترین راه برای رهایی از غرولندهای او است. او نیاز مبرم به شنیده شدن حرف هایش دارد تا مطمئن شود شما هستید، دوستش دارید و او را حمایت می کنید.

کمی به او بی توجهی کنید

اجازه دهید به غرولندهایش ادامه دهد! اگر خوش شانس باشید، کم کم شروع به رجزخوانی می کند و بعد از آنکه هیچ پاسخی نشنیدید، خودش آرام می شود. اما شناخت علت نارضایتی و ناخشنودی او اهمیت زیادی دارد. اگر نارضایتی او به دلیل مسائل کاری تان است، بعد از قانع کردنش به او اطمینان دهید که از این به بعد توجه بیشتری می کنید؛ ولی اگر از رابطه تان ناراضی است، بلافاصله درصدد رفع آن برآیید و اجازه ندهید این نارضایتی رابطه تان را خراب کند. گاهی اوقات نیز می توانید از روحیه بذله گویی خود بهره ببرید!

برخی از زنان با شنیدن چند حرف و جمله خنده دارخیلی سریع دست از غرولند برمی دارند. مثلاً یک آیینه جلوی صورتش بگیرید به او بگویید که وقتی غر می زند چه شکلی می شود و یا اینکه یک حرکت بامزه انجام دهید و او را از جنگی که می خواهد به پا کند، منصرف نمایید. مثلاً از مدل موهایش تعریف کنید و یا اینکه به او بگویید امروز واقعاً جذاب تر شده ای!

توجه به نیاز های همسرتان

یک بار مردی از من پرسید:«چگونه می توانم از شر غرولندهای همسرم نجات پیدا کنم؟»
از او پرسیدم:«همسرت از چه چیزهایی شکایت می کند؟!» او گفت:از خیلی چیزها! از لباس پوشیدنم، حرف زدنم، کارکردنم، شلخته بودنم، بی انگیزه بودنم و از اینکه چرا آنگونه نیستم که او می خواهد».

من دریافتم که همسرش می کوشد تا او باکلاس تر، حرفه ای تر و موفق تر شود. هر زنیی دوست دارد خودش، زندگی اش و فرزندانش آن گونه باشند که می خواهد و می داند همه اینها در گرو داشتن همسری است که بتواند از عهده انجام آنها برآید.

خانم ها وقتی که می بینند همسرشان موقعیت و منزلتی پایین تر از آنچه که لیاقتش را دارند، به دست آورده است، احساس عدم رضایت می کنند. یعنی وقتی می بینند همسرشان آن چیزی نیست که می تواند باشد، شکوه و شکایت را شروع کرده و تلاش می کنند در او انگیزه ای ایجاد نمایند تا خود را بالا بکشد و موفق تر شود.

اگر همسر شما مثل زنان دیگر است و مشکل روحی روانی ندارد، مطمئن باشید که از غرولند لذت نمی برد، فقط می خواهد همسرش در تمام دنیا بهترین باشد.

حال انتخاب با خودتان است که غرولندهای او را دشنام و سرزنش تعبیر کنید یا تلاش برای نوعی محبت کردن به شما.

تفاوت های فیزیولوژیکی یکدیگر را بشناسید

همه ما از لحاظ شخصیت، قیافه و رفتار با هم تفاوت داریم. در همین تفاوت ها، تفاوت جنسی از همه مهم تر است. تفاوت جنسی می تواند تأثیر مثبت و منفی زیادی در زندگی داشته باشد. زن و مرد با علم به اینکه تفاوت های زیادی با هم دارند، می توانند بدون تنش و با ارتباطی سازنده در کنار هم زندگی کنند. بسیاری از اختلافات و مشکلات، مثل غرولندهای زیاد یکی از زوج ها یا هر دو، ناشی از ندانستن است.

عدم آگاهی از خصوصیات مردها و زن ها و تفاوت جنسی آنها باعث کشمش های بیشتری می شود. اغلب افرادی که زیاد نق می زنند، متوجه این کار خود نیستند. آنها فکر می کنند نق زدن شان مؤثر واقع می شود.

احساسات و عواطف نقش مهمی را در غر زدن ایفا می کند؛ به همین دلیل است که زن ها بیشتر غر می زنند. بسیاری از خانم ها برایشان دشوار است که نیازهای رابطه ای خود را به طور مستقیم بخواهند و این کار را از طریق غرولند انجام می دهند؛ غافل از اینکه مردها قادر به درک خواسته های آنها از لابه لای نق زدن هایشان نیستند و یک چرخه خشونت و بدرفتاری راه می افتد؛ یعنی هر چه مردها از خواسته اصلی زن ها دورتر می شوند، آنها بیشتر و بیشتر غر می زنند.

غرولند مثل یک خیابان دو طرفه است

اگر زنی احساس کند که به نیازهایش پاسخ مناسبی داده می شود؛ به عبارتی اگر همسرش به او گوش داده و پاسخ منطقی تر به او بدهد، او نیز غر زدن را متوقف می کند.
علت های غر زدن همسرتان را بیابید

کنار آمدن با کسی که مدام غر می زند، کار دشواری است؛ به خصوص اگر طرف مقابل فردی عصبی باشد. غرولند همسر فقط مربوط به آنچه که انجام می دهد یا حرفی که می گوید نیست، بلکه ریشه در ذهن و فکر او دارد. مسائل مختلف افراد را به اندازه های متفاوت آزار می دهند. برخی چیزها همه را آزار می دهد و برخی افراد از کوچک ترین مسائل آشفته می شوند (مثل نبستن در خمیردندان).

دانستن اینکه چرا همسرتان اینچنین برآشفته می شود، کمک زیادی می کند تا با غرولندهای او کنار بیایید و او را هر چه زودتر آرام کنید. اگر همسرتان از شما انتظار عذرخواهی دارد، این کار را انجام دهید.

اگر دوست دارد شما اشتباه خود را بپذیرید، حتماً این کار را بکنید و وقتی که کاملاً آرام شد، سعی کنید راجع به موضوع پیش آمده با هم حرف بزنید. اگر او می خواهد شما متوجه یک مشکل و مسأله کند، سعی کنید بفهمید چه چیزی تا این اندازه بزرگ شده که او مرتباً به خاطرش غر می زند.

غرولند کردن چاره کار نیست

ممکن است نق زدن های او مربوط به تجربه ای تلخ در دوران کودکی و نوجوانی باشد. بنابراین باید کاری کنید که او احساس امنیت بیشتری کند.

گاهی اوقات نق زدن به خاطر پیش آمدن واقعه یا حادثه ای نیست، بلکه شکلی از کنترل کردن است و خانم ها فکر می کنند می توانند از این طریق شوهر خود را متقاعد سازند که مطابق میل شان رفتار کند؛ به خصوص در مورد مسائل مادی!

برخی افراد نمی دانند که چقدر غرولندهای شان روی دیگران اثر می گذارد. در چنین مواقعی نمی توان فقط از آقایان انتظار داشت که محیط خانواده را آرام نگه دارند و برآشفتگی های همسر خود را به شکلی منطقی هدایت کنند؛ بلکه خانم ها نیز باید از اثرات منفی این کار آگاه باشند و بیشتر آرامش خود را حفظ نمایند.

شما می توانید در موقعیتی بهتر و شرایطی مناسب تر راجع به مسأله ای که آزارتان می دهد، با همسر خود حرف بزنید و نارضایتی خود را بیان کنید.

با یک نگاه موشکافانه به تأثیر غرولند درمی یابید که این کار شما را در معرض خطر از دست دادن بسیاری چیزها نیز قرار می دهد و شما نمی توانید این ریسک را بکنید که با نق زدن به خواسته خود برسید و شاید با این عمل خیلی چیزهای دیگر را هم از دست بدهید. نمناک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: