کد خبر: ۲۱۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 31
روغن زالو از طریق پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول‌های مرده بدن، سبب جایگزینی سلول‌های زنده با سلول‌های مرده می‌شود و به واسطه فرایند کلاژن‌سازی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>تیم تحقیقاتی گروه شیمی تجزیه دانشگاه کاشان موفق به تولید کرم آرایشی بهداشتی از روغن زالو شدند.

به گزارش شفاآنلاین،  به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، سعید معصوم، مدیر این طرح تحقیقاتی با بیان اینکه یکی از فرآورده‌های زالو، روغن آن است، اظهار کرد: استفاده از روغن زالو باعث افزایش گردش خون و خون‌رسانی<Blood supply> در برخی اندام‌های بدن مانند عضلات می‌شود.

معصوم افزود: در طب سنتی از این روغن برای افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده شده است که امروزه اثرات شگفت انگیز آن شناخته شده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم‌های شیمیایی، بوتاکس‌ها و یا جراحی‌های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.

وی خاطرنشان کرد: روغن زالو<Leech> از طریق پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول‌های مرده بدن، سبب جایگزینی سلول‌های زنده با سلول‌های مرده می‌شود و به واسطه فرایند کلاژن‌سازی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان افزود: با توجه به ویژگی‌های ممتاز روغن زالو، این تیم تحقیقاتی، درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با کیفیت از زالو و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت روغن زالو هستند.

وی با بیان اینکه ساخت محصول اولیه کرم زالو انجام شده و تحقیقات میدانی در حال اجرا است، اظهار امیدواری کرد که این محصول با کیفیت داخلی بتواند جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد و بتوان در راستای تولید ملی و کارآفرینی گام موثری برداشت.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: