کد خبر: ۲۱۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 28
10 تا 15 علامت برای تشخیص و دسته‌بندی مزاج‌ها وجود دارد که براساس آنها حداقل دو نوع مزاج صحی و مرضی وجود دارد. مزاج فرد در دوره سلامتی با مزاج وی در دوره بیماری تفاوت دارد
شفاآنلاین> سلامت> تغذیه>  متخصص طب سنتی گفت: پوست، حالت بدن<Body shape>، احساس گرما و سرمای بدن، اینکه فرد در تابستان راحت‌تر باشد یا زمستان یا بیشتر مایل به خوردن غذاهای گرم باشد یا سرد؛ همه اینها علائمی است که با آن می‌توان مزاج <mood> یک فرد را تشخیص داد.
 
به گزارش شفاآنلاین: سید محمد حسن صادقی متخصص طب سنتی گفت: 10 تا 15 علامت برای تشخیص و دسته‌بندی مزاج‌ها وجود دارد که براساس آنها حداقل دو نوع مزاج صحی و مرضی وجود دارد. مزاج فرد در دوره سلامتی با مزاج وی در دوره بیماری تفاوت دارد.

وی افزود: منظور از مزاج صحی مزاجی است که در اصل متعلق به دوران کودکی فرد است. یعنی فرد با چه مزاجی به دنیا می‌آید که این مزاج با گذر زمان و بالا رفتن سن و تأثیر مسائل مختلف روی آن تغییر پیدا می‌کند.

وی گفت: براساس 10 معیار، مزاج‌ها به چند دسته گرم و تر (دموی)‌، گرم و خشک (صفراوی)، سرد و تر (بلغمی) و سرد و خشک (سوداوی) تقسیم می‌شود. اما مزاج‌ لزوما با خلط مساوی نیست.

صادقی گفت: مزاج‌ها(طبع) را از چند علامت اصلی می‌توان تشخیص داد اما همه اینها نسبی است؛ پوست، حالت بدن احساس گرما و سرمای بدن، اینکه فرد در تابستان راحت‌تر باشد یا در زمستان، اینکه فرد از سرما بیشتر اذیت می‌شود یا گرما و بیشتر مایل به خوردن غذاهای گرم است یا سرد؛ با همه این علائم می توان مزاج فرد را تشخیص داد.

وی گفت:‌ عد‌ه‌ای از افراد ضعیف‌المزاج هستند یعنی به اصطلاح با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی‌شان می‌کند
صادقی افزود: اما در مجموع باید همه معیارهایی را که برای تعیین مزاج فرد به کار می‌رود در نظر گرفت تا بتوان مزاج فردی را تشخیص داد. بهداشت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: