کد خبر: ۲۱۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 28
بارها اعلام کرده‌ایم، افراد به لیست دانشگاه‌های معتبر وزارت بهداشت در زمان ثبت‌نام در دانشگاه‌های خارجی دقت داشته باشند
شفاآنلاین>سلامت> معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدارک فارغ‌التحصیلان ایرانی دانشگاه‌های نامعتبر خارجی به هیچ عنوان در وزارت بهداشت بررسی نمی‌شود و اجازه کار به آنها در نظام سلامت داده نخواهد شد.

به گزارش شفآانلاین، باقر لاریجانی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم، افراد به لیست دانشگاه‌های معتبر وزارت بهداشت (Health)در زمان ثبت‌نام در دانشگاه‌های خارجی دقت داشته باشند. البته ممکن است؛ این وضعیت پیش بیاید که زمان اخذ پذیرش، دانشگاه انتخاب‌شده در لیست دانشگاه‌های معتبر وزارت بهداشت باشد و در فاصله پذیرش فرد تا ثبت‌نام دوباره آن دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته باشد و از این لیست خارج شود.

او در پاسخ به این سؤال که این دانشجویان با وجود اخذ مدرک از دانشگاه‌های نامعتبر بعد از فارغ‌التحصیلی چه آینده کاری خواهند داشت، آیا وزارت بهداشت برنامه‌ای برای آنها دارد؟ گفت: اصلی‌ترین مأموریت وزارت بهداشت تأمین سلامت مردم، جامعه و ارائه خدمات باکیفیت بهداشتی و درمانی به مردم است، لذا اجازه کار در نظام سلامت تنها به نیروها و افراد فارغ‌التحصیلی ارائه می‌شود که از دانش، مهارت و کیفیت(Quality) لازم برخوردار باشند.

بر این اساس افرادی که در دانشگاه‌های خارجی تحصیل می‌کنند، مدارکشان در داخل کشور ارزیابی می‌شود و برای دریافت مجوز کار در ایران باید به لحاظ دانش و مهارت مورد ارزیابی قرار گیرند. وزارت بهداشت نمی‌تواند به شخصی که در دانشگاه‌های نامعتبر خارجی تحصیل کرده و حتی مهارت‌های اولیه را نیز کسب نکرده یا اینکه با معدل بسیار پایین وارد دانشگاه یا فارغ التحصیل شده اجازه دهد، در مراکز خدماتی کشور کار کند و جان و سلامتی مردم را به خطر بیندازد. 

وی اضافه کرد: از این رو مدارک افرادی که در دانشگاه‌های نامعتبر تحصیل کرده‌اند به هیچ وجه در شورای ارزشیابی مدارک وزارت بهداشت بررسی نمی‌شود. ملاک ارزیابی شورای ارزشیابی مدارک وزارت بهداشت آخرین مقطع تحصیلی افراد است.ایلنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: