کد خبر: ۲۱۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 27
بر اساس نظر متخصصان مصرف برخی گیاهان دارویی در طول بارداری موجب سقط جنین و زایمان زودرس می شود
شفاآنلاین> سلامت> مادران باردار در این دوران باید از مصرف برخی موادغذایی اجتناب کنند، زیرا خطر سقط جنین و زایمان زودرس در کمین آن‌ها خواهد بود.

به گزارش شفاآنلاین: حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند، در اختیار آنها قرار دهد.

در این مطلب می توانید با موادغذایی ممنوعه در دوران بارداری که خطرات بسیاری برای جنین به دنبال دارد آشنا شوید.

شیری که برای مادران باردار ممنوع است

شیر غیر پاستوریزه برای خانم های باردار خطرناک است زیرا احتمال آلودگی شیر به میکروبی به نام لیستریا که یکی از مهمترین عوامل سقط جنین است، برای آنها وجود دارد ، این باکتری با عبور از جفت خون مادر را مسموم کرده و باعث عفونت می‌شود از این رو جان فرزند درون شکم مادر را تهدید کند.



میوه ای که موجب سقط جنین می شود

میوه آناناس و آب آن یکی از موادغذایی و نوشیدنی‌هایی است که خطرزایمان زودرس و سقط  جنین را به دنبال دارد، حتی برخی پزشکان و متخصصان طب سنتی برای زایمان زودرس آناناس را توصیه می کنند.

این میوه خوشمزه حادوی ماده ای به نام برملائین است که موجب نرم شدن دهانه رحم شده و بر اثر تولید یک ماده خاص موجب سقط جنین می  شود، از این رو مصرف آن در سه ماه  اول بارداری بسیار خطرناک و ممنوع است.



خانم های باردار دور این گیاهان دارویی را خط بکشند

بر اساس نظر متخصصان مصرف برخی گیاهان دارویی در طول بارداری موجب سقط جنین و زایمان زودرس می شود؛  دارچین ماده‌ای طبیعی است که مصرف آن در دوران بارداری ممنوع اعلام شده است، خانم های باردار حتی به میزان کم نیز نباید از این ادویه پرطرفدار استفاده کنند.

گلپر نیز یکی دیگر از موادغذایی است که مصرف آن در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه اول ممنوع است، خانم های باردار نباید بیش از 2 گرم از این گیاه را در روز مصرف کنند.

مصرف گیاهان دارویی چون پونه و بابونه نیز خطر سقط جنین را به دنبال دارد و از این رو مصرف آن برای خانم‌های باردار ممنوع است.



این خوراکی های ترش مزه برای مادران باردار ممنوع

 در دوران بارداری غوره و زرشک نیز باید با احتیاط مصرف شود، متاسفانه برخی زنان باردار به دلیل علاقه به طعم ترش مدام از این موادغذایی یا آب آنها استفاده می کنند اما این کار خطر سقط جنین را به دنبال دارد.

کرفس و گشنیز نیز در دوران بارداری ممنوع است و خانم های حامله باید دور این موادغذایی در رژیم غذایی خود را خط بکشند.



ماهی هایی که مادران باردار نباید بخورند

ماهی یکی دیگر از موادغذایی است که مصرف آن در مواردی برای جنین خطرناک است، زیرا برخی ماهی ها حاوی جیوه است و این ماده سمی برای سلول های عصبی کودک بوده و از رشد مغز کودک درون شکم مادر جلوگیری می کند، در دوران بارداری بهتر است مادر باردار در مصرف شمشیر‌ماهی، ماهی تن آلباکور، شاه‌ماهی و خال‌مخالی احتیاط کنند.

اگر خانم باردار هستید و علاقه زیادی به ماهی تن دارید بهتر است این غذا را  بیشتر از دو بار در هفته مصرف نکنید، البته ماهی هایی چون سالمون و آزاد  فاقد جیوه هستند و منبع غنی امگا 3 محسوب می شوند.



خطرات هولناک الکل برای جنین

مصرف الکل در دوران بارداری خطرات هولناکی به همراه دارد و از رشد جسمی و ذهنی جنین جلوگیری می کند و عامل نارسایی جنین و مشکلات روحی کودک می شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار