کد خبر: ۲۱۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 27
پایگاه‌های درمانی جمعیت هلال احمر به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل پایگاه‌های منبع و پایگاه‌های سرپایی هستند
شفاآنلاین>سلامت> معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه پزشکان حاضر در اربعین حق الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند، گفت: فعالیت مشترک پزشکان عراقی و ایرانی امسال افزایش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین، علی حیدری، با تشریح خدمات درمانی جمعیت هلال احمر به زائران اربعین و ارائه خدمات ویژه در مراسم امسال اظهارداشت: پایگاه‌های درمانی جمعیت هلال احمر به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل پایگاه‌های منبع و پایگاه‌های سرپایی هستند.

وی افزود: سال گذشته در راستای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین با وزارت بهداشت عراق همکاری‌هایی داشتیم. وزارت بهداشت عراق در بیمارستان الحسین، کربلا ، فرات و بخش هایی را قرار داد و متخصصان(experts) ما در این بخش‌ها مستقر شدند و به زائران خدمت رسانی کردند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: زائران به پایگاه های  سرپایی جمعیت مراجعه می‌کردند و اگر نیاز به خدمات بیشتری وجود داشت برای دریافت این خدمات به پایگاه‌های مرجع ماانتقال پیدا می‌کردند که خوشبختانه امسال هم این شرایط ادامه پیدا کرد و حتی با همکاری های بیشتر و استقبال وزارت بهداشت عراق همراه بود.

حیدری گفت: امسال هم بیمارستان الحسین در عراق، درمانگاه جمعیت هلال احمر در الماس شرق کربلا همینطور درمانگاه هتل نبا در شهر نجف خدمات ویژه ای را ارائه می‌دهند و امکان استفاده از آزمایشگاه وجود دارد. تعداد دیگری از پایگاه های ما نیز بصورت سیار مجهز هستند و امکان استفاده از این خدمات در آنها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این خدمات رایگان ارائه می‌شود و زائران ایرانی و غیر ایرانی می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند، افزود: پیش از این سعی شده که از طریق رسانه های مختلف نسبت به درمانگاه های جمعیت هلال احمر در عراق اطلاع رسانی شود و همینطور هر کدام از این پایگاه ها نیز به‌طور کامل نوشته شده و زائران در صورت مراجعه به آنها می‌توانند با مشاهده سایر پایگاه ها دسترسی پیدا کنند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مورد میزان رضایت مراجعه کنندگان به درمانگاه های جمعیت هلال احمر گفت: همه مردم باید در مورد رضایتشان از خدمات ما به آنها اظهار نظر کنند ولی ما سعی کردیم که بهترین خدمات ممکن را ارائه دهیم  به‌عنوان مثال در درمانگاه هتل الماس شرق نحوه مراجعه و رسیدگی  زائران رصد کرده ایم و مشخص شد که هر زائر برای ویزیت شدن و دریافت دارو(medicine) زمانی را که صرف می کند کمتر از سه دقیقه است .

حیدری گفت: خوشبختانه خدمات‌رسانی به صورت روان صورت می‌گیردو  ازدحام زائران را مشاهده نمی‌کنیم؛ این در حالی‌است که که مراجعه های زیادی به درمانگاه ها صورت می‌گیرد.

وی در مورد حضور پزشکان مختلف در درمانگاه‌های  جمعیت هلال احمر گفت: در هر درمانگاه پنج پزشک عمومی و یک متخصص حضور دارد و خدمات پزشکی و درمانی مختلف را به زائران ارائه می‌کنند.

وی بیان داشت: کسانی که به پایگاه‌های ما مراجعه می‌کنند، اگر نیازشان به خدمات سرپایی و دارویی برطرف شد به کار خود می تواند ادامه دهند اما اگر فردی نیاز به بستری  شدن برای دریافت خدمات چون سرم داشته باشد در همین مراکز درمانی بستری می‌شود و اگر افرادی دچار شرایط اورژانسی اعم از سکته های قلبی و مغزی و فشار خون بالا باشد توسط آمبولانس ها به بیمارستان هایی که درمانگاه های جمعیت هلال احمر در آنها مستقر است انتقال داده می‌شوند.

وی در همین رابطه به حادثه حلّه اشاره کرد و گفت در این حادثه ۱۳ نفر از هموطنان مان دچار مجروحیت شدند که سریع هم به وضعیت آنها رسیدگی شد و کمتر از ۴۸ ساعت به داخل کشور اعزام شدند.

حیدری در ادامه افزود: خوشبختانه امسال سومین سالی است که مراسم اربعین را پوشش  و تجربه های سال های گذشته را داریم با مشکلات کمتری خدمت رسانی را انجام می‌دهیم.

معاون عتبات عالیات حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره همکاری مشترک میان کادر پزشکی ایرانی و عراقی افزود: سال گذشته که این کار انجام شده کنار همکاران عراقی فعالیت مان را آغاز کردیم در ابتدا پذیرش این موضوع برای آنها کمی مشکل بود اما با گذشت زمان این رویکرد متفاوت شد و امسال تمایل بیشتری برای همکاری وجود داشت؛ به عنوان نمونه در حالی که سال قبل در بیمارستان حیدریه جای کوچکی را به ما اختصاص داده بودند اما امسال فضای بسیار مناسب تری را به ما داده شد و پزشکان ایرانی و عراقی در کنار یکدیگر به بیماران هم  کمک می‌کنند و در بسیاری از موارد پزشکان ایرانی بیماران عراقی را ویزیت میکنند و همینطور عکس این اتفاق رخ می‌دهد.

حیدری در مورد نحوه حضور پزشکان در مراسم اربعین و اینکه آیا برای حضور این افراد هزینه های ویژه ای صورت می‌گیرد، گفت: زمانی که ما برای مراسم اربعین فراخوان دادیم از قشرهای مختلفی از جمله پزشکان متخصص، عمومی، پرستار و اورژانس و داروخانه‌ها  اعلام آمادگی برای حضور داوطلبانه کردند و تمامی خدمات به صورت رایگان صورت می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: