کد خبر: ۲۱۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 26
ایده تولید این محصول مراقبتی پوست پس از شنیدن سرگذشت افرادی که قربانی اسید پاشی شده‌اند به ذهن دکتر احمد رسیده است و او امیدوار است با تولید محصول مراقبتی دیگر فردی در جهان دچار سوختگی و درد شدید ناشی از پاشیده شدن اسید نشود
شفاآنلاین> سلامت> سوختگی با اسید عارضه‌های ماندگاری به همراه دارد، اما نوعی محصول مراقبتی ضد اسید<anti-acid> از افراد در برابر این دشمن پوست محافظت می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین: پزشک انگلیسی خانم علما احمد (Almas Ahmed) درحال ساخت و توسعه نوعی محصول آرایشی محافظت کننده دربرابر مواد اسیدی است.

او هدف از تولید این نوع محصول‌های آرایشی را جلوگیری از آسیب دیدن پوست صورت افراد در اثر تماس با اسید می‌داند؛ محصول درحال توسعه این پزشک، Acarrier نام دارد و با اسید واکنش نمی‌دهد در نتیجه دراثر پاشیده شدن عمدی یا سهوی اسید برچهره فرد دچار سوختگی نمی‌شود.

دکتر احمد امیدوار است در آینده با بهره گیری از فرمول ابداعی خود بتواند کرم‌های مرطوب کننده و نیز کرم ضد آفتاب نیز تولید کند.

ایده تولید این محصول مراقبتی پوست پس از شنیدن سرگذشت افرادی که قربانی اسید پاشی شده‌اند به ذهن دکتر احمد رسیده است و او امیدوار است با تولید محصول مراقبتی دیگر فردی در جهان دچار سوختگی و درد شدید ناشی از پاشیده شدن اسید نشود.

اسید پاشی در برخی کشور‌های دنیا وجود دارد و جزو جرائم محسوب می‌شود؛ درکشور انگلستان و شهر لندن تنها درسال ۲۰۱۶ حدود ۴۵۰ مورد اسید پاشی رخ داده است که بیشتر قربانیان زنان بوده‌اند.

در بیشتر موارد اختلاف‌های خانوادگی و انتقام گیری عامل اسید پاشی بوده است.

از دیگر قابلیت‌های محصول مراقبتی پوست Acarrier مقاومت دربرابر درجه حرارت بالا تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد است.


دکتر احمد برای راه اندازی خط تولید و انجام آزمایش برروی محصول مراقبتی پوستی خود حدود ۶۰ هزار پوند سرمایه گذاری انجام داده است و امیدوار است در آینده محصول او گواهینامه‌های بهداشتی را دریافت و بانوان در سراسر جهان درصورت نیاز از آن استفاده کنند.

این محصول درمانی مانند کرم پودر آرایشی، اما کاملاً ضد حرارت و اسید است.

سوختگی با اسید چه عمدی و چه سهوی بسیار دردناک است و می‌تواند سبب آسیب رسیدن به بافت صورت و ایجاد زخم و گوشت اضافی برروی نواحی آسیب دیده بدن شود.
اولین و مهمترین اقدام در برخورد با فرد دچار سوختگی با اسید

زمانی که فرد دچار سوختگی با اسید می‌شود سریع‌ترین راهکار رساندن او به مراکز درمانی است. تا قبل از رسیدن به مراکز درمانی شست و شوی موضع با آب تمیز توصیه می‌شود. اما دست زدن به موضع در این زمان اشتباه است و توصیه می‌شود افراد اجازه دهند آب برروی پوست خشک شود.

هرگونه پوشش یا لباس که آلوده به مواد شیمیایی شده است باید از سطح پوست به سرعت خارج شود؛ افرادی که به فرد آسیب دیده کمک می‌کنند باید مراقب باشند تا مواد شیمیایی برروی بدن یا دستان آن‌ها نریزد، زیرا امکان آسیب دیدگی آن‌ها نیز به وجود می‌آید.


محصول مراقبتی پوست ضد اسید اکنون در مرحله آزمایش اولیه درکشور هند است تا پس از آن مجوز لازم از اداره تنظیم مقررات دارویی و بهداشت و درمان انگلستان (Medicines and Healthcare products Regulatory Agency) را کسب کند. jc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: