کد خبر: ۲۱۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
گفتنی است؛ درختان مانگرو موجب افزایش صخره‌های مرجانی در این منطقه می شود. آن‌ها علاوه بر آن که پناهی برای موجودات کوچک هستند از افزایش جلبک ها جلوگیری کرده و اینگونه مانع از خفه شدن مرجان ها می‌گردند
شفاآنلاین>اجتماعی>عکس امروز نشنال جئوگرافیک به تصویری از پناهگاه امن ماهی‌ها<fishes> در کوبا اختصاص یافت.

به گزارش شفاآنلاین،  پایگاه نشنال جئوگرافیک یکی از مشهورترین وب سایت‌های منتشر کننده عکس و فیلم در حوزه طبیعت، حیات وحش و محیط زیست به شمار می‌رود که هر روز تصویری را به عنوان عکس روز در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارد.

عکس روز نشنال جئوگرافیک به تصویری از پناهگاه ماهی‌های پهلو نقره‌ای اختصاص یافت.

در تصویر امروز نشنال جئوگرافیک، دسته ای از ماهی های پهلو نقره ای را مشاهده میکنید که در میان درختان مانگرو شنا می‌کنند. این درختان مانگرو، در منطقه ای از کوبا با نام دیگر" ذخیره گاه دریایی ملکه" (Queen marine reserve) قرار دارند که مانند رودخانه ای در میان دریا است. پوشش گیاهی فشرده و گسترده در این ناحیه، به پناهگاه امنی برای موجودات دریایی کوچک تبدیل شده است و آن‌ها را از حمله درندگان در امان نگاه داشته و اجازه نمی‌دهد غذایی برای دیگر آبزیان شوند.

گفتنی است؛ درختان مانگرو موجب افزایش صخره‌های مرجانی در این منطقه می شود. آن‌ها علاوه بر آن که پناهی برای موجودات کوچک هستند از افزایش جلبک ها جلوگیری کرده و اینگونه مانع از خفه شدن مرجان ها می‌گردند.

همچنین این درختان با ذخیره سازی کربن مانع از  گرم شدن کره زمین می شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: