کد خبر: ۲۱۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
نوبت‌دهی در تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و خیریه باید به صورت الکترونیکی و تلفنی باشد. در حال حاضر در برخی از مراکز درمانی 75 درصد از نوبت دهی جهت ویزیت بیماران به صورت الکترونیکی یا تلفنی است و در سایر مراکز 25 تا 50 درصد از وقت‌ها به صورت تلفنی داده می شود
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی وزارت بهداشت گفت: فروش پلاتین دست دوم کاملا غیرقانونی است و وزارت بهداشت با سایت‌های متخلف به شدت برخورد می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت  اظهار کرد: نوبت‌دهی در تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و خیریه باید به صورت الکترونیکی و تلفنی باشد. در حال حاضر در برخی از مراکز درمانی 75 درصد از نوبت دهی جهت ویزیت بیماران (patients)به صورت الکترونیکی یا تلفنی است و در سایر مراکز 25 تا 50 درصد از وقت‌ها به صورت تلفنی داده می شود.

وی ادامه داد: باید این فرهنگ در میان مردم جا بیفتد که برای ویزیت پزشک نباید به صورت حضوری مراجعه کنند، البته در برخی از شهرستان‌ها به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت، 25 درصد از وقت مراکز درمانی یا کلینیک‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود.

مراجعان نباید برای دریافت نوبت بیش از یک ساعت معطل بمانند

سخنگوی وزارت بهداشت،‌ افزود: مردم نباید بیش از یک ساعت در صف انتظار نوبت جهت ویزیت پزشک معطل بمانند و به همین دلیل باید برای ویزیت پزشک از سیستم الکتکرونیکی یا نوبت‌دهی تلفنی استفاده کنند.

حریرچی اظهار کرد: امروزه بیش از 10 شرکت استارت‌آپی در زمینه راه ‌اندازی و برنامه نویسی سیستم الکترونیکی یا نوبت‌دهی الکترونیکی مشغول فعالیت هستند و باید نوبت دهی پزشکان در مراکز بهزیستی نیز به صورت تلفنی باشد.

وی با اشاره به اینکه از نظر وزارت بهداشت معطلی مردم به صورت حضوری برای ویزیت پزشکان(physicians) قابل قبول نیست، گفت: مردم به ندرت پول نقد با خود  همراه داشته و در همه مراکز درمانی و کلینیک‌ها ای تی ام، سیستم پرداخت الکترونیکی پول وجود دارد، به همه پزشکان توصیه می‌کنم که کارتخوان را برای راحتی مراجعان در مراکز درمانی و حتی کلینیک‌ها نصب کنند.

وی با اشاره به لزوم نصب کارتخوان در تمام مراکز دولتی، ادامه داد: نصب کارتخوان در مراکز درمانی و مطب پزشکان قانونی نیست و اگر برای مردم مشکلی ایجاد شود وزارت بهداشت خیلی سریع به آن مسئله رسیدگی می‌کند.

حریرچی در خصوص فروش پلاتین دست دوم در فضای مجازی گفت: فروش پلاتین دست دوم از مجرای غیررسمی انجام می‌شود و هیچ پزشکی قبول نمی‌کند تا از این کالا برای بیماران خود استفاده کند. همچنین هرگونه فروش پلاتین دست دوم از سوی فرد یا از طریق سایت کاملا غیرقانونی است و وزارت بهداشت با آن‌ها برخورد می‌کند.

حریرچی یادآوری کرد: وزارت بهداشت با کمک پلیس فتا با رصد سایت‌های متخلف،‌ چندین سایت متخلف را تعطیل کرده اما متأسفانه به دلیل راحتی راه‌اندازی سایت، هر لحظه ممکن است سایت‌های متخلف در فضای مجازی درست شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: