کد خبر: ۲۱۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
این دسر به علت داشتن ویتامین‌های گروه B، C،A، E و املاح معدنی مفید، تاثیر چشمگیری در زیبایی، جوانسازی و تقویت پوست دارد؛ از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند و موجب رشد موها می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر پاییزی را برای جلوگیری از پیری زودرس مفید دانست.

به گزارش شفاآنلاین، دسر خرمالو حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، آهن، فیبر، گوگرد، ، فسفر، منیزیم، ویتامین A، ویتامین گروه B، مانندB1، B2، B3، B6، ویتامین E و C، لیکوین، فلاونوئیدها، فیزیتین، پلی فنول‌ها، کاتچین ، منگنز و مس است.
 
برای بررسی خواص دسر خرمالو و اینکه مصرف این دسر برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) مطالبی را عنوان نمودند.

مهمترین خواص دسر خرمالو
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهمترین خواص دسر خرمالو اظهار کرد: این دسر به علت داشتن ویتامین‌های گروه B، C،A، E و املاح معدنی مفید، تاثیر چشمگیری در زیبایی، جوانسازی و تقویت پوست دارد؛ از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند و موجب رشد موها می‌شود.
 
وی درباره خواص دیگر دسر خرمالو بیان کرد: این دسر به علت داشتن املاح معدنی مخصوصا آهن و ویتامین‌ها برای زنان باردار و شیرده و جنین مفید است؛ فقط نباید در خوردن آن زیاده روی کنند.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: فیبر بالا در این دسر موجب عملکرد بهتر روده‌ها و رفع یبوست می‌شود؛ این دسر جزو رژیم‌های لاغری محسوب  و قادیر بالای کربوهیدرات، فیبر و پروتئین، موجب کنترل اشتها و کاهش وزن می‌شود اما در خوردن آن نباید افراط کرد.
 
عظمایی تاکید کرد: این دسر به خاطر داشتن ویتامین‌های A، E، C و سایر اکسیدان‌ها مثل لیکوپن و فلاونوئیدها موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها(Cancers)، مخصوصا سرطان ریه، استخوان و کولون محافظت می‌کند؛ همچنین از ایجاد تومور در بدن جلوگیری می‌کند.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره سایر خواص این دسر گفت: دسر خرمالو موجب افزایش انرژی مخصوصا در ورزشکاران و بدن سازان، تقویت بینایی، معده، رفع بواسیر، رفع کم خونی، تقویت حافظه، بهبود عملکرد قلب و عروق، کمک به کودکان در حال رشد و کمک به بیماران کبدی می‌شود.

موارد منع مصرف دسر خرمالو
وی درباره موارد منع مصرف گفت: در خوردن این دسر افراط نشود، افرادی که نسبت به این میوه آلرژی دارند در خوردن این دسر زیاده روی نکنند و خرمالو نارس مصرف نکنند.

مواد لازم برای تهیه دسر خرمالو
پودر ژلاتین خوراکی 2 قاشق غذا خوری
عسل 3 تا 4 قاشق غذاخوری
خامه 2 تا 3 قاشق غذاخوری
شیر نصف لیوان
وانیل یک چهارم قاشق غذا خوری

طرز تهیه دسر خرمالو
_خرمالوها را بشویید و پوست آن را جدا کنید.
_4 تا از آنها را در مخلوط کن بریزید.
_سپس عسل ، وانیل و خامه را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید.
_مواد را با مخلوط کن برقی خوب مخلوط کنید.
_ژلاتین را در شیر ولرم بریزید و روی کتری بگذارید تا ژلاتین خوب حل شود.
_سپس به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و دوباره مخلوط کن را روشن کنید تا مواد خوب مخلوط شود؛ سپس مواد را داخل قالب‌های مخصوص ریخته و یکی از خرمالوها را خورد کرده و برای تزئین روی آن بریزید.
_به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب جا بیفتد بعد میل کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: