کد خبر: ۲۱۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
اولین بار که شهرام را دیدم، موقع همگروهی شدن‌مان در دوره‌ی اینترنی در بخش گوش، حلق و بینی بیمارستانی دانشگاهی بود که در آن مهمان شده بودم
شفاآنلاین>سلامت> اولین بار که شهرام را دیدم، موقع همگروهی شدن‌مان در دوره‌ی اینترنی در بخش گوش، حلق و بینی بیمارستانی دانشگاهی بود که در آن مهمان شده بودم.

روز اول موقع راند و کلاس تئوری بعد آن، از اطلاعات زیاد علمی و ساده بودنش واقعا هیجان زده و متعجب شدم.

دوستی ما از همان روز شروع شد.

به قدر ذره‌ای شیله پیله در سکنات و وجنات این آدم نبود.

هر جا سوالی داشتی یا کمکی می‌خواستی، کشیکی می‌خواستی عوض کنی یا هر کاری که می‌توانست برای اطرافیان بکند، دریغ نمی‌کرد و من سه هفته گذشت تا از سایر بچه ها فهمیدم شهرام گوران شاگرد اول ورودی ۷۴ هم هست.

عاشق ارولوژی بود و مثل آب خوردن هم  استریت قبول شد و بعد هم فلوشیپ پیوند کلیه(Kidney) گرفت.

هر از چندگاهی که به شهرام زنگ می زدم برای حال و احوال و خیلی وقت‌ها برای مزاحمتی در مورد کار مریضی‌ چنان گرم و صمیمی بود که انگار همین دیروز با هم حرف زده بودیم و همیشه هم کار درمان را به بهترین شکلش انجام می‌داد.

با هر مریض او که به نوعی یا واسطه‌ای مرتبط شدم از علم و افتادگی این پزشک داستان‌ها ‌شنیدم.
شاید باورکردنی نباشد اما من تعریف این آدم را حتی داخل مترو هم از خانواده‌ای که پدرشان مریض دکتر گوران بود شنیده‌ام.

دکتر شهرام گوران امروز از دنیا رفت و این قطعا ضایعه بسیار بزرگی برای دنیای علمی و پزشکی است.

ضایعه بزرگی هم برای خانواده‌ی این پزشک دردانه که در از دست رفتن نخبه ای عزیز و رشید عزادار شده‌اند و اصلا نمی‌توان تصور کرد که چگونه و با چه زبان و توانی می‌شود در این غم بزرگ اندکی تسلایشان داد.

در نمای بزرگی دیگر نتیجه‌ی این حادثه تلخ،تنهایی و بی پناهی عمیقی است که بیماران او از نبود این پزشک حاذق و دلسوز حس خواهند کرد؛ از بین رفتن نقطه اتکا، امید و اطمینان کاملی که به او در مورد درمان(cure) بیماری‌هایشان داشتند و حالا دیگر نیست.

دکتر شهرام گوران از نمونه‌های کمیاب پزشکان عصر ما و الگویی برای جامعه پزشکی «است»و هرگز نمی‌نویسم که «بود»، چرا که اثرات اعمال و رفتارش هرگز از بین نخواهد رفت.
نمونه‌ای از پزشکی با انجام کار علمی واقعی و کار درمانی خوش‌دست و عالی، بدون حاشیه و شوآف، با دلسوزی فراوان برای بیماران و تواضع بی‌پایان.

دوست عزیز و همکار گرانسنگ ما دنیا را برای همیشه وداع گفت.

شاید بهترین نکوداشت یاد او برای ما این باشد که سعی کنیم:
مثل دکتر شهرام گوران نازنین باشیم. دکتر بابک خطی، (متخصص کودکان)
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
استاد شهرام گوران نمونه ی یک انسان با گذشت بود که از وقت و زندگی خودش برای کسانی که بهش مراجعه میکردند با عشق و علاقه وحوصله مداوا میکرد .همینطور با اطرافیانش و همکارانش خیلی خوش برخورد بود کمتر پیش یاد که یک پزشک بتونه اینطوری باشه .
روحش شاد باشد و قرین رحمت الهی
محمد پورکاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
دکتر گوران زنده است دکتر گوران هنوز نفس میکشد خیلی خوب وقتی امروز امدم بیمارستان سینا که به دستان پرتوان دکتر احسنت بگم و بگم دکتر بهم گفتی که اومدی شهر ما ودکترای شهر ما تو راقبول نکردن گفتی که بهم فهموندن که این شهر در قلمرو انهاست و گفتند ما جراح داریم احتیاج به جراح نیست امدم بهتون بگم که من شما را قبول داشتم که قبول کردم فقط شما پیوند من را انجام بدین وقتی شنیدم فوت کردین کلیه ام درد گرفت و حالا میگم که کلیه های ما کار میکنه شما زنده اید شما در بدن بیمارانی که نجات دادید دارید زندگی میکنید دکتر عزیز اعتراف میکنم با رفتنت ما راناراحت کردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
0
استاد عزیزم روحت در ارامش و قرین رحمت باد
یاد و خاطرت همیشه در ذهن من زنده خواهد ماند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: