کد خبر: ۲۱۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 25
بر اساس اطلاعات دریافتی چهار میلیون و 580 هزار همپوشانی بین بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ملاحظه شد که از این تعداد تاکنون یک میلیون تن غیرفعال شدند
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با رفع همپوشانی بین بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت، یک میلیون تن از زیر پوشش بیمه سلامت خارج شدند.

به گزارش شفاآنلاین، امیر پیروزیان، در حاشیه همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت به خبرنگاران بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی چهار میلیون و 580 هزار همپوشانی بین بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ملاحظه شد که از این تعداد تاکنون یک میلیون تن غیرفعال شدند.

وی اضافه کرد: امکان رفع هم پوشانی هنگام تمدید دفترچه مراجعه کنندگان فراهم شده است هرچند پیش بینی می‌شود در صندوق بیمه روستائیان اعتبار پنج ساله دفترچه موجب کندی حذف همپوشانی شود.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با توجه به بهره گیری از سامانه استحقاق سنجی انتظار می‌رود فرایند حذف همپوشانی یا شتاب بیشتری پیش برود.

پیروزیان گفت: همچنین حدود 260 هزار همپوشانی با سازمان خدمات درمانی نیروی مسلح شناسایی شد که با توجه به محرمانه بودن اطلاعات، موضوع رفع همپوشانی از طریق سازمان یاد شده صورت می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران برای مدیریت منابع و مصارف پیشگیری(prevention) از ایجاد همپوشانی جدید است.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: به دنبال فراهم شدن زمینه دسترسی کارشناسان این سازمان به پایگاه جمعیتی بیمه شدگان تامین اجتماعی در زمان تمدید دفترچ ، به محض مشاهده هم پوشانی، دفترچه بیمه رایگان افراد حذف می‌شود.

پیروزیان اضافه کرد: در صورت ایجاد پایگاه درمانی بیمه شدگان بیمه سلامت متشکل از صندوق های بیمه ای در سازمان بیمه سلامت، ایجاد نشدن همپوشانی جدید تضمین می‌شود.

وی اظهار داشت: جمعیت قابل توجهی از افراد بر اساس ارزیابی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به علت تمکن مالی از لیست دریافت یارانه حذف شدند اما همچنان از دفرچه بیمه همگانی رایگان بهره مند هستند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پس از مکاتبات صورت گرفته درخواست ارائه اسامی این افراد با هدف حذف دفترچه شده است.

وی ادامه داد: در صورت تحقق این موضوع حدود 200 هزار بیمه شده رایگان از زیر پوشش بیمه(Insurance) سلامت خارج می‌شوند که منابع حاصل از حذف این دفترچه ها حدود یک هزار و 70 میلیارد ریال برآورد شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: