کد خبر: ۲۱۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - 2018October 23
پولیپ‌ها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها پیش سرطانی هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت زمان تبدیل شدن پولیپ به سرطان به طورمتوسط 7 سال به طول می‌انجامد و اگر در طول این فاصله زمانی، تشخیص بموقع انجام شود می‌توانیم سرطان را بموقع پیشگیری و درمان کنیم
شفاآنلاین>سلامت> بیماری‌های گوارشی جزو شایع‌ترین بیماری‌های جوامع امروزی است به‌طوری که آمارها نشان می‌دهد حدود30 درصد از مردم در طول عمر خود به انواعی از مشکلات گوارشی مبتلا می‌شوند و نیازمند مراجعه به پزشک خواهند بود.

به گزارش شفاآنلاین، عضو کمیته علمی هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران با تأکید بر اینکه پولیپ‌ها نوعی از بیماری‌های دستگاه گوارش هستند که باید تحت بررسی و درمان جدی قرار گیرند، می‌گوید: پولیپ‌ها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها پیش سرطانی هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت زمان تبدیل شدن پولیپ به سرطان به طورمتوسط 7 سال به طول می‌انجامد و اگر در طول این فاصله زمانی، تشخیص بموقع انجام شود می‌توانیم سرطان را بموقع پیشگیری و درمان کنیم.

دکتر همایون زجاجی با اشاره به اینکه انجام آندوسکوپی و کلونوسکوپی دقیق، تشخیص زودرس و درمان بموقع را به ارمغان می‌آورد، می‌افزاید: ‌بسیاری از بیماری‌های گوارشی قابل پیشگیری است و حتی سرطان روده بزرگ در صورتی که در مراحل اولیه و ابتدایی بخوبی در کلونوسکوپی تشخیص داده شود قابل پیشگیری(prevention) و درمان خواهد بود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی(medical) شهید بهشتی توصیه می‌کند: افراد بالای 50سال و کسانی که سابقه ابتلا به سرطان روده بزرگ و معده در میان خانواده آنها وجود دارد باید انجام کلونوسکوپی و آندوسکوپی را جدی گرفته، در فواصل زمانی تجویز شده انجام دهند.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: